Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsbog - handel med brugte genstande

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Her skal politiet jo netop autoriser bogen. De har henvist til et leverandør med godkendt forretningsbog. Skulle ikke undre mig om den nævnte leverandør er den eneste. Der er næppe det store marked for disse bøger.

Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for dit svar. Du syntes jeg udviser stor nærighed - det har du ret til at mene, men hvis pågældende bog kan indeholde 100 varer, og jeg sælger 100 varer pr. dag, bliver 350 kr for en bog pludselig mange penge. Det mener du måske ikke, men det mener jeg. Derudover - så var det min opfattelse at Amino er et fælleskab for erhvevsdrivende m.m. hvor der netop er plads til at stille spørgsmål - om stort og småt - hvis du mener det er et bagatelspørgsmål, så har jeg helt ærligt svært ved at se, hvorfor du overhovedet ulejliger dig med at svare.

Mvh

Mia

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prisen for bogen er kr. 350 + moms kr. 87,50 = kr 437,50 + fragt hvis du ikke selv henter.

Din udgift pr. indkøb bliver således mellem kr. 5 og 10 pr. indkøb/salg, som du må tage i betragtning inden du fortæller sælger hvilken pris du vil give. Mener der er mere end 100 sider i bogen, men ring og spørg bogbinderen Finn på 40728078.

Du nævner at hvis du har 100 salg på 1 dag vil der være en  s t o r  udgift, men glemmer at så vil der også være en ganske  b e t y d e l i g  meget højere indtægt.

Nu er det i øvrigt sådan at det du skal skrive i bogen er oplysninger om det du køber til brug for koster-registret, således at politiet kan kontrollere om der er tale om stjålne varer, hvilket jeg finder betryggende.

Det kan godt være at du sælger 100 varer på 1 dag, hvilket jeg vil unde dig, men salgene skal, så vidt jeg husker, da ikke skrives ind i registreringsbogen.

Hvis du forventer at tage ind og sælge 100 genstande om dagen, vil det være klogt at bestille mere end 1 bog af gangen for at spare fragt.

Her på Amino beskæftiger vi os med både stort og småt og jeg håber at din forretning bliver stor, selv på trods af udgifterne til "bogen".

mvh Jørgen

 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)