Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af serviceydelse til England

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg arbejder inden for serviceydelser (IT-udvikling - fuldt digitalt produkt) og har netop fået en ny, international kunde med base i England, som ønsker at købe mange udviklingstimer hos mig fremadrettet.

Da det er første gang jeg skal fakturere til England, og det meste information jeg har kunnet finde om emnet er før Brexit, vil jeg blot sikre mig at følgende fortsat er den korrekte fremgangsmåde, når jeg skal fakturere kunden for mit arbejde:

a) Jeg fakturerer kunden i EURO og bogfører beløbet i DKK ud fra fakturadagens valutakurs.
b) Fakturaen laves uden MOMS. Jeg har to felter på fakturaen som summerer ordrer linjerne med hhv. "Subtotal VAT applicable" på 0 og "Subtotal VAT free" på summen af ordrelinjerne.
c) Jeg skriver teksten "Reverse charge - the buyer settles VAT" på fakturaen.
d) Jeg har valideret kundens VAT-nummer i VIES og listeangiver ydelsen under "EU-salg uden moms" i SKAT Tastselv under indberetninger. Mere specifikt med beløbet "0" i kolonnerne "Varer" og "Trekandthandel", og det fakturerede beløb i kolonnen "Tjenesteydelser".
e) Fakturaen bogføres under kontonummer 1200/EU-leverance ydelser (rubrik B-ydelser)

Er der noget jeg har misforstået/mangler at tage højde for?


Mange tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ser fint ud - og til d - også angiver i rubrik B ydelser ud over liste angivelsen på kundens VAT nummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

infine:
, international kunde med base i England, som ønsker at købe mange udviklingstimer hos mig fremadrettet.

Strækker aftalen til efter 29 marts 2019 hvor UK forlader EU, bør du nok tage højde for at aftales som skal genforhandles så snart man kende de nye samhandelskrav mellem EU og UK.

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar! 

John, jeg skal lige være helt sikker på, at jeg forstår dig korrekt: Er det du mener, at jeg skal sørge for at angive det samlede beløb i rubrik-B ydelser, når jeg indberetter MOMS?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)