Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO hjælp til skift af sprog

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg startede min blog mens jeg boede i London, men nu bor jeg igen i København og har gjort det i snart et år. 
Bloggen er dog stadig på engelsk trods langt de fleste af mine læsere er danske. 
Jeg har derfor besluttet at ændre mit skrivesprog til dansk. Jeg har researchet længe og kan simpelthen ikke regne ud, hvad jeg skal være opmærksom på her ift. SEO.

Håber virkelig der er en klog en, der kan hjælpe :)

Håbefulde hilsner, 

Maja

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maja.

Har du tænkt dig at skifte domæne? Altså at have fx et .com-domæne, hvor dit indhold er på engelsk, og et .dk-domæne, hvor dit indhold er på dansk? 

I så fald bør du oprette href lang-tags, så Google ved, at det er dine forskellige sprog. 

Eller er der blot tale om, at du fra dag ét skifter fra at skrive på engelsk til dansk på samme website

Er der muligt for dig at oversætte din side i så fald?

Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, 

Tak for dit svar!
Nej jeg har ikke tænkt at skifte domæne, ved mindre det virkelig ville være bedst?
Jeg tænkte egentlig bare at skrive mit næste indlæg på dansk i stedet for engelsk. Først havde jeg tænkt, at skrive på dansk med et engelsk resume i samme indlæg, men det har jeg læst mig frem til er dumt.. 

På min blog skriver jeg mange restaurant guides, der jo er område specifikke. Så jeg tænker også, at det vil være ærgerligt at oversætte de engelske guides til dansk. 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Når en hjemmeside er på flere sprog er det vigtigt at få delt tingene op. Lige nu har du dansk lang. tag på en hjemmeside med engelsk indhold.

Da du benytter wordpress, vil jeg anbefale dig at benytte https://wpml.org/ til formålet.

---

Husk også at skrive en title og description til din forside.Smile

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maja,

Det bedste du kan gøre, er at oprette en dansk version af din hjemmesiden. www.domæne.com/dk.

Her skal der være du være opmærksom på, at tilføje Hreflang tags fra engelsk til dansk og omvendt.

Du kan læse mere om det her.

https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=da

Hvis jeg var dig, ville jeg oversætte alt dit engelske indhold til dansk og målrette det mod din danske målgruppe.

Din blog har opbygget troværdighed og autoritet samt du har skrevet indholdet én gang. Så længe du har Hreflang tags på, så er der ingen problemer SEO mæssigt, du må gerne have samme indhold oversat, hvis det teknisk er sat korrekte op.

Når du i fremtiden skriver indlæg, kan du lave det på både engelsk og dansk eller blot holde dig til det danske og poste det på www.domæne.dk/dk/blogindlæg

Håber det kunne bruges.

/Martin Sølberg

Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin, 

Tusind tak for dit svar. Det giver mening. Men indtil jeg får tiden til at oversætte indholdet er det vel ikke nødvendigt med hreflang tags? 


Tilmeldt 17. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maja,

Hreflang tags skal pege tilbage på hinanden ellers ignorerer Google disse tags.

Dvs. du kun skal oprette Hreflang tags, hvis du har samme indhold på flere sprog - Ellers giver det ikke mening.

Jeg vil derfor oprette Hreflang tags på dine generiske sider (forside, om os, kontakt os etc.), som du muligvis oversætter.

Opret den på forsiden og fortæl at undermappen ditdomæne.com/dk er målrettet om dansktalende brugere.

Hvis du skriver nye blogindlæg på dansk og ikke har et tilsvarende på engelsk behøver du ikke opsætte hreflang tag på, da du af gode grunde ikke har en side at linke den til.

Jeg håber det giver mening :)
Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes - tusind tak for hjælpen. 

Fra København
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Fra  kbh-kollegier.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maja

Det er væsentligt at ændre sproget til dansk, da de fleste søgninger vil være på dansk i Danmark. Men inden du oversætter, vil jeg lave en søgeordsanalyse, og identificere hvad der konkret søges på, og hvordan den organiske konkurrence er på disse søgeord. Udvælgelsen af de mest attraktive ord bør implementeres i oversættelsen. Jeg har en del erfaring med dette via mine kollegiesider www.londonstudenthome.com og www.kbh-kollegier.dk, og du bliver nød til at tilpasse indhold til hvert marked.

Alt det bedste,
Rasmus

Stifter Londonstudenthome.com og Berthu & Co

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)