Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling fra samarbejdspartner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Fra  RP Odense ApS Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, jeg har en udfordring med en samarbejdspartner, som ikke betaler sit skyldige beløb.

Vi har arbejdet sammen gennem flere år, jeg sælger inventar, han montere det, og indimellem køber han også inventar af mig, som han selv sælger videre. 

Han har senest købt for ca. 180.000, forudbetalt det halve, og skulle så betale resten ved levering men der mangler nu over 50.000,-

jeg har sendt ham rykker 1 som”en venlig påmindelse” uden gebyr og renter, der skyldte han 90.000,- hen betaler så 40.000,- 

3 uger efter sender jeg rykker 2, med gebyr og renter - ingen respons. 2 uger efter sender jeg 3. rykker med gebyr og renter, samt en inkassovarsel og giver ham 10 dage til at betale. De 10 dage er gået og dagen inden skriver han en mail, til mange kreditorer, bla mig, at grunden til han ikke har betalt, er at hans kunde ikke har betalt ham, at der er sat advokat på sagen, og hans kunde nu har 9 dage tilbage til at betale inden sagen går i retten. 

En lang beskrivelse til et kort spørgsmål - Hvad ville I gøre nu? skal jeg vente yderliger 9 dage, eller sende ham til inkasso med det samme?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Hennskov:
Hvad ville I gøre nu? skal jeg vente yderliger 9 dage, eller sende ham til inkasso med det samme

At sende ham i retten hjælper jo nok ikke det store pt, da man som bekendt ikke kan plukke håret af en skaldet.

Dialog og en afdrag ordning er nok den bedste løsning, overholder han ikke den må du slå hårdt ned.  Er der tale om et ApS, IVS eller enkeltmands virksomhed?  

Fra Odense
Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Fra  RP Odense ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar

Vi har gang i en dialog, dog er en evt. afdragsordning ikke på plads endnu. vi har begge ApS'er

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme.

Du kunne jo overveje at kræve at han stiller noget personligt pant, før du vil indgå en afdragsordning.

Har du overvejet at tegne en kreditforsikring i fremtiden?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Fra  RP Odense ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreditforsikring har jeg som sådan ikke haft overvejet, men dette sætte da tankerne igang.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)