Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordeling af tøjstørrelser, Webshop til kvinder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg er for tiden i gang med opstart af en webshop med badetøj til kvinder.
Dertil har jeg gjort mig nogle overvejelser omkring lagerføring af forskellige størrelser.
Jeg har forsøgt at foretage research ift. procentfordeling mellem XS, Small, Medium og Large ift. danske kvinder med dog uden held.

Derfor vil jeg høre jer om i har gjort jer nogle erfaringer omkring lagerføring ift. størrelser?
-Bør jeg indkøbe lige mange af hver størrelser eller forekommer der en normalfordeling med middelværdi omkring Small/Medium, hvorfor jeg ikke behøver at indkøbe lige så mange XS & Large?

Håber at nogle kan hjælpe her.
Og hvis du har andre råd omkring segmentet eller branchen, så skyd endelig løs.

På forhånd tak.
-Anton
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tror det er svært at sige noget generelt om. Som standard er det forholdet 1 - 2 - 2 - 1 i størrelserne S-XL, men lige med badetøj vil jeg tro du kommer til at sælge flere S end XL, da badefolkets fordeling ikke nødvendigvis matcher befolkningens størrelsesfordeling.

Det er udelukkende baseret på gætteri, men tag ned på en strand en sommerdag og noter alle kvinder som går forbi dig. Estimer deres størrelse og når du har nok samples har du et mere kvalificeret bud.

Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Alle størrelser sælger givetvis ikke lige hurtigt men det er ikke altid du har et valg. Der vil sikkert være leverandører hvor du kun kan købe colli hvor der er et bestemt antal af hver størrelse. Fordelingen vil være baseret på leverandøren tror der sælges af hver størrelse og det er ikke nødvendigvis optimalt. Er der leverandører hvor du selv kan vælge så start med få af hver indtil du får erfaring. Husk at supplere produkt beskrivelsen med specifikke cm mål så der ikke blot står str S eller M etc

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)