Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabs program til mekaniker værksted?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har lejet lidt både med Economic og Deniro. Deniro er helt sikkert nemmest at finde ud af men jeg synes det mangler en del ting som vil være fordelagtige at have for et mekaniker værksted, så som: Mulighed for at oprette biler og ikke kun kunder (eksempelvis hvis man har et firma som har mange biler), indskrive kilometer tal, udsende service påmindelser osv. 

Helios skulle være special designet til autobranchen men det koster så også omkring 1000kr. om måneden og da vi er et nystartet værksted har vi ikke lige lyst til at forpligte os på sådan en udgift til at vi kan se der kommer nok penge ind. 

Nogle forslag?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mekaniker123:
Helios

Er det fra en grossist?

Jeg ved, at flere grossister har online-system, hvor NR. plade indtastes og derefter reservedele bestilles. Derefter kan der genereres en faktura til kunden. Der så betaler kontant. Det kræver min mekaniker, der anvender online (til nye kunder) jeg betaler altid, når arbejdet er udført. 

Spørg din grossist, evt. en anden, så du kan se flere muligheder.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske hvis du er FTZ kunde kunne FTZ+ og en economic være løsningen.

Husk i er goder til biler, lad den software hjælpe jer til en bedre forretning. De 1.000,- er hurtigt tjent hjem hvis din bogholder så er glad for at regnskabsprogrammet er til at gå til. 

Når du kommer igang med det helt fra start så har du langt bedre styr på forretningen. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mekaniker123:
Helios skulle være special designet til autobranchen men det koster så også omkring 1000kr. om måneden og da vi er et nystartet værksted har vi ikke lige lyst til at forpligte os på sådan en udgift til at vi kan se der kommer nok penge ind. 

Om det er en fornuftig beslutning eller ej er svært at rådgive om, men du kan meget let få 10000kr i dumme omkostninger, bøder fra Skat, problemer.... om året ved at gå galt.

Jeg antager at hver bil er et "projekt" som du skal finde information på. Jeg antager at du har et varelager du skal bruge, og at skifte kobling på Toyota XXXXX fra 2004 kræver mere end et varenummer. 

Uniconta er et relativt billigt system der for at kunne disse ting kommer til ca 300kr/md, men jeg tror nok at jeg ville se om ikke de 8400kr/år der er i prisforskel mellem et blankt system som du skal sætte op og tilpasse ikke forsvinder MEGET hurtigt. Min erfaring er at det er et helvede at sidde og rode med administrative byrder som du sikkert er dårligere til end til at skrue på biler. Vi ser selv på et skift til Uniconta da vores system (Microsoft NAV Small Business) ikke kan håndtere vores forretning, og vi spilder umådelig meget tid på at systemet ikke kan skrive ordrebekræftigelser, og at fakturamulighederne ikke tillader os at fakturere på den måde vi sælger på. Vi tvinges til at lave vore ting i Word og så få bogholderen til at bogføre det som bilag. 

Hvis jeg var dig ville jeg nok ringe til 5-10 autoværksteder i en anden landsdel og spørge dem om råd!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)