Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hhælp vedr negativt moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, hvem er god kending af skatte og moms regler som virksomhed.

Hvornpr er man berettiget til negativ moms, jeg har dansk registreret selskab som står stille, bare et eksempel...

Og virksomheden har købt noget i udlandet uden at overføre via bank...

Er man berettiget til begativ moms?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

AllRoundMan:
Og virksomheden har købt noget i udlandet uden at overføre via bank...

Normalt leveres vare momsfri fra udlandet, så der er ingen moms at få retur.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er kun berettiget til at få moms retur hvis ens købsmoms overstiger ens salgsmoms. Køb i udlandet giver ikke negativ moms - men skal  bogføres både som erhvervelsesmoms under salgsmoms og under købsmoms så det skal med på momsangivelsen - dog uden at det giver fradrag - men mangler det kan man få bod

Købsmoms der virker som negativ moms er ene og alene moms der er betalt til en dansk momsregistreret virksomhed og hvor du har en faktura der viser den danske købsmoms

En forudsætning for moms i det hele taget er at man er momsregistreret OG driver momspligtig aktivitet - ikke bare er inaktiv men har brug for fradrag ved nogle forskellige indkøb selv

Jeg synes på baggrund af spørgsmålet og tidl om lidt samme, at det kunne pege på, at du med fordel kunne betale et lille beløb for at få en online bogholder til at løbe dit regnskab igennem ´- både fordi du måske snyder dig selv, eller laver fejl der kan kost bod og bøvl (og nej jeg er ikke sådan en online person men der er masser af dem)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Man er kun berettiget til at få moms retur hvis ens købsmoms overstiger ens salgsmoms. Køb i udlandet giver ikke negativ moms - men skal  bogføres både som erhvervelsesmoms under salgsmoms og under købsmoms så det skal med på momsangivelsen - dog uden at det giver fradrag - men mangler det kan man få bod

Købsmoms der virker som negativ moms er ene og alene moms der er betalt til en dansk momsregistreret virksomhed og hvor du har en faktura der viser den danske købsmoms

En forudsætning for moms i det hele taget er at man er momsregistreret OG driver momspligtig aktivitet - ikke bare er inaktiv men har brug for fradrag ved nogle forskellige indkøb selv

Jeg synes på baggrund af spørgsmålet og tidl om lidt samme, at det kunne pege på, at du med fordel kunne betale et lille beløb for at få en online bogholder til at løbe dit regnskab igennem ´- både fordi du måske snyder dig selv, eller laver fejl der kan kost bod og bøvl (og nej jeg er ikke sådan en online person men der er masser af dem)

vh John Hannover

Hej Hannover, lige et tillægsspæfgsmål.. Hvor gøren og laden omkring betalinger er sket igennem udenlandskkonto, når vi fremlægger regnskab faktura mm. Kan vi få tilbagebegalt selv om det ikke er fra virksomhedens konti (nemkonti) tingene er forgået

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

AllRoundMan:

Cookie - John Hannover:

Man er kun berettiget til at få moms retur hvis ens købsmoms overstiger ens salgsmoms. Køb i udlandet giver ikke negativ moms - men skal  bogføres både som erhvervelsesmoms under salgsmoms og under købsmoms så det skal med på momsangivelsen - dog uden at det giver fradrag - men mangler det kan man få bod

Købsmoms der virker som negativ moms er ene og alene moms der er betalt til en dansk momsregistreret virksomhed og hvor du har en faktura der viser den danske købsmoms

En forudsætning for moms i det hele taget er at man er momsregistreret OG driver momspligtig aktivitet - ikke bare er inaktiv men har brug for fradrag ved nogle forskellige indkøb selv

Jeg synes på baggrund af spørgsmålet og tidl om lidt samme, at det kunne pege på, at du med fordel kunne betale et lille beløb for at få en online bogholder til at løbe dit regnskab igennem ´- både fordi du måske snyder dig selv, eller laver fejl der kan kost bod og bøvl (og nej jeg er ikke sådan en online person men der er masser af dem)

vh John Hannover

Hej Hannover, lige et tillægsspæfgsmål.. Hvor gøren og laden omkring betalinger er sket igennem udenlandskkonto, når vi fremlægger regnskab faktura mm. Kan vi få tilbagebegalt selv om det ikke er fra virksomhedens konti (nemkonti) tingene er forgået

Hvis du ellers er momsregistreret og dine udgifter er brugt med det formål at foretage et momspligtigt salg i fremtiden så kan du få en evt. negativ moms udbetalt. Det har intet at gøre med fra hvilken bankkonto der er betalt.

 

Men som der skrives i tidligere indlæg, du får næppe en negativ moms ved at købe varer/ydelser i udlandet!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

AllRoundMan:
Hej Hannover, lige et tillægsspæfgsmål.. Hvor gøren og laden omkring betalinger er sket igennem udenlandskkonto, når vi fremlægger regnskab faktura mm. Kan vi få tilbagebegalt selv om det ikke er fra virksomhedens konti (nemkonti) tingene er forgået

Bankkonto har som sådan ikke med tingene at gøre. I personlig virksomhed kan den være personlig og i selskaber skal den tilhøre selskabet, men om den er dansk eller udenlandsk har ikke betydning. Eneste krav for at få negativ moms retur er, at du har haft negativ moms = betalt dansk moms ved danske køb og at din bankkonto -. dansk eller udenlandsk er tilknyttet dit CVR nr som nemKonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)