Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskiner - er det noget djævlen har skabt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg kan simpelthen ikke forstå søgemaskiner som google.dk  Min side www.NorthernPrimary.dk plejer at være 5 eller 7 altså blandt de 10 første men op til ferier eg sommerferien, eller Jule ferien så forvinder jeg pist væk nu er jeg nummer 63, samtidigt er der en venlig mand eller dame fra et web søgnings optimeringsfirma som ringer til mig og sødt og venligt fortæller mig den glædelig nyhed at de har holdt øje med mit domain og at de sørme ser at jeg ikke længere er blandt de 10 første (hvor er folk venlige) og at de for den blotte sum af 35.000 snildt igen kan få mig op blandt de 10 for det er jo ikke godt, at kunder når de søger på rejseforsikring ikke kan finde os ???   er det mig som er naiv, eller lyder det ikke lidt som en glarmester sender sin børn ud og smadre vinduer for derefter at ringe til vedkommet og høre om de ikke mangler et vindue ?????    Vi bruger ellers meget tid på at optimere ved at bruge programmet www.webceo.com som skulle være seriøst og blandt de bedste.     Er jeg helt galt på den ????
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
> Er jeg helt galt på den ????

Jeg kender godt WebCEO af navn men ikke af indhold. Den type programmer anvendes slet ikke af professionelle, da ingen af dem jeg har hørt om kan gre arbejdet bare 1/10 del så godt som en god "håndværker".

Under alle omstændigheder kan jeg konstatere at programmet tilsyneladende har givet dig en hel masse dårlige råd - eller bare ingen brugbare, for der ser ud til at være mange ting som ikke er så heldigt skruet sammen i forhold til søgemaskinerne. Det er dog lidt for omfattende at gå i gang med her i debatten ...

Jeg vil anbefale dig at du læser nogle af de gode artikler om søgemaskineoptimering du finder på mit website: www.joyzone.dk eller på det mere omfattende www.searchenginewatch.com (på engelsk)  - begge steder findes der mange mere grundlæggende artikler, som du kunne få god hjælp fra.

>  er det mig som er naiv, eller lyder det ikke lidt som en glarmester sender sin børn ud og smadre vinduer for derefter at ringe til vedkommet og høre om de ikke mangler et vindue ?????

 

Hvis det bare var så enkelt, ja så kunne det godt lyde sådan, men det er det bare ikke. Gennem tiden har der ganske vidst eksisteret forskellige fejl i søgemaskinerne som har kunne udnyttes af skrubeløse konkurrenter så andres websites dumpes. Men dels lukkes sådanne "huller" ofte hurtigt og dels er der ikke mange herhjemme der ved hvordan de faktisk udnyttes. Det ser desuden ikke ud til at dine websites umiddelbart er ramt af nogle af de nuværende "hacks".

 

> Hej, jeg kan simpelthen ikke forstå søgemaskiner som google.dk 

Nej, det er også en kompliceret satan. Hvor mange tror du forstår EU? :) Eller MS Office (sådan, fuldt ud ...) . Søgemaskiner har udviklet sig med lynfart fra simple tekst-match mekanismer til komplicerede dataindsamlings og analyse-værktøjer. Alene når der ses på en enkelt side kigges på over 100 forskellige faktorer omkring den. Dertil komer links ind og ud fra sitet, IP-informationer, server type, domæne informationer etc, etc. Så ja, naturligvis er det svært at forstå. Der er også mange ting jeg ikke forstår - f.eks. min bil, så det overlader jeg til mekanikeren :)
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)