Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor tidligt må man indbetale moms?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, egentlig et underligt spørgsmål. Hvor tidligt må man indbetale moms?
For at undgå at skulle betale negativ rente på min driftkonto, har jeg valgt at indbetale moms for første halvår af 2018 allerede nu, selv om sidste frist er 3. september 2018
Til min store overraskelse har Skat bare returneret min indbetaling til min bankkonto.

Jeg kan ikke nogen steder se at man ikke må betale TIDLIGERE end 3. september 2018.
Moms-perioden er afsluttet og jeg har indberettet moms, så jeg kan ikke helt se logikken og det rimelige i at jeg skal betale negativ rente for at have Skat´s penge stående på min konto.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener du maksimalt må indbetale moms til SKAT 5 dage før betalingsfristen. Ellers ryger de retur, som du også har oplevet. Jeg synes også det virker ret fjollet, men det skyldes umiddelbart, at SKAT ikke må opbevare borgere og virksomheders penge ret længe. Derfor ryger de retur, da det først er SKATs penge omkring indbetalingsfristen, ikke flere måneder før.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Underligt og ikke særlig rimeligt, i en tid hor der ikke må står ret mange penge på en virksomhedskonto før der skal betales negativ rente.
Forstå ikke at det så ikke i det mindste er oplyst sammen med betalingsfristen. Alle andre kreditorer er glade for at få deres penge hurtigt, så de ikke skal bruge tid på at rykke efter dem :-)

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt lige over en artikel, der bekræfter de 5 dage før betalingsfristen, men også hvordan man kan omgå det :-)

https://dinero.dk/support/vil-du-betale-moms-tidligere-end-5-dage-foer-fristen/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:
Underligt og ikke særlig rimeligt, i en tid hor der ikke må står ret mange penge på en virksomhedskonto før der skal betales negativ rente.
Forstå ikke at det så ikke i det mindste er oplyst sammen med betalingsfristen

der er sikkert en sammenhæng - da man jo ellers bare kunne sætte en mio ind hos skat og undgå negativ rente - som skat så ville hænge på (de skal også betale negativ rente for større indeståender - nationalbankens rente:) Det er oplyst ved indberetningen og i den generelle info man får som nystartet - Tilmed altid til automatisk betaling for at komme ud over problemet https://johnhannover.blogspot.dk/2017/08/betaling-af-moms-tilmelding-automatisk.html

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Allan66:
Underligt og ikke særlig rimeligt, i en tid hor der ikke må står ret mange penge på en virksomhedskonto før der skal betales negativ rente.
Forstå ikke at det så ikke i det mindste er oplyst sammen med betalingsfristen

der er sikkert en sammenhæng - da man jo ellers bare kunne sætte en mio ind hos skat og undgå negativ rente - som skat så ville hænge på (de skal også betale negativ rente for større indeståender - nationalbankens rente:) Det er oplyst ved indberetningen og i den generelle info man får som nystartet - Tilmed altid til automatisk betaling for at komme ud over problemet https://johnhannover.blogspot.dk/2017/08/betaling-af-moms-tilmelding-automatisk.html

vh John H

Det offentlige mangler da altid penge Wink

Kan stadig ikke helt se det rimelige i at jeg skal betale for at opbevare Skats penge EFTER moms-perioden er afsluttet og angivet.
Den risiko for misbrug du påpeger, ville være let at afslører.

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg opdagede lige at man kan sætte sin udbetalingsgrænse op til 200000 kr inde på skats hjemmeside under skattekontoen.

Før var det vist kun muligt at sætte den til 100000 kr.

Så hvis du ikke skal indbetale mere end det, kan du prøve det. 

Jeg kommer selv tit til at indbetale for tidligt.

/Navnet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

navnet:
Jeg kommer selv tit til at indbetale for tidligt
hvorfor tilmelder du dig ikke automatisk betaling.
Du kan så indberette dagen efter momsdato hvis du vil og skal du ha penge tilbage kommer de på 8-10 dage og skal du af med penge trækkes de først på selve fristdato - og du slipper for at ligge og lave manuelle ting - https://johnhannover.blogspot.dk/2017/08/betaling-af-moms-tilmelding-automatisk.html 

Selv om det skulle være negativ rente på max 0,5 man undgår af 200.000 kr i de momsperioder - så taler vi jo 1000 skattepligtige kroner om året og hvor meget manuelt gider man lave for den besparelse - inkl kreditbindingen?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)