Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dvd versus USB stick - hvad ville du foretrække?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle:)

Jeg har gang i en forretning af streaming-produkter(pædagogisk materiale osv) og det går meget fint men nu har jeg fået en henvendelse fra Tyskland, hvor et museum inisterer på at der skal være et "fysisk" produkt og  efterspørger 300 DVDére med en videofilm som de kan sælge i deres butik. Jeg overvejer i stedet at sende dem 300 USB sticks i pæne æsker med en mp4 videofil kopieret over på i stedet for 300 DVD skiver, så slipper jeg for alt bøvlet med at lave en dvd med grænseflader, korrekte formater osv, evt. tab af billedkvalitet, så derfor et spørgsmål til dig:

Hvis du stod i en museumsbutik og skulle købe en video om Berlin under 2. verdenskrig og kunne vælge mellem DVD og USB stick, hvad ville du så vælge?

(PS har sammenlignet priser og kan se at ved så små oplag, er produktionsprisen stort set ens,og jeg tror det er en engangsordre)

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville købt en DVD, for det er hvad jeg har til mit fjernsyn. Jeg kigger ikke film på pc ... :)

( Og hvis det er om Berlin under anden verdenskrig, er målgruppen måske også lidt ældre mennesker, der måske ikke har noget forhold til USB'er )

Mvh Dan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt bestemt sige, du skal sende dem DVD'er. Hvis det er en tv-udsendelse du sælger. Folk forventer ikke at skulle sætte et usbstik til deres TV. Jeg tror du får markant mere bøvl ud af at sende USB stik.
Dengang jeg arbejdede med DVD, der var det kun nørderne og b2b som fik streams på usb eller harddisk. Alle consumer fik DVD.

Du kan godt lave en DVD uden grænseflade, hvor den bare autostarter programmet med undertekster, efter fx. et landevalg med flag. Så kører du bare alle udsendelserne efter hinanden. Det gør det noget billigere.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden den mindste tvivl så skal du sende DVD når det er hvad de efterspørger.

Du skal huske vi her i DK er meget langt fremme på it sammenlignet med andre lande. Selv Tyskland er hvad it angår et godt stykke efter os, og dermed er DVD stadig langt det mest foretrukne medie. 

Hvis du kigger på diverse museer og hvad de sælger, så er det bøger og dvd’er. Jeg har besøgt adskillige museer og udstillinger i bl.a. Tyskland med samme tema (WW2) og jeg har til dato ikke set een eneste USB-dims til salg nogen steder.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart DVD når de nu efterspørger det. Og så vedlægger du selvfølgelig en unik gavekode og et link, så køberen kan hente den digitalt til sin computer også. Så dækker du også nørderne. ;-)

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Dec 17
Indlæg ialt: 34
Fra  LuBlu Media Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt det med valg af fysisk medie handler meget om hvem målgruppen er.

En video fra et museum målretter sig nok ikke unge mennesker, men derimod nærmere den ældre generation - præcis dem som stadig sidder med en DVD afspiller i stuen, og for hvem det har en stor værdi at videoen bliver præsenteret - både i indpakning og velkomst menu. Hvis du giver dem en USB i hånden ville de ikke ane hvad de skulle gøre ved den. Du skal heller ikke forvente at de har et Smart-TV som kan håndtere det - og du kan være stensikker på at de ikke gider at sidde og se det på computeren. De vil sidde i sofaen.

Tab af kvalitet vil der nok ikke være noget af, da video fra den tid ikke har en højere kvalitet en DVD'en kan håndtere.

Jeg vil dog give dig ret i at det kunne være en fordel at have begge dele: Både en USB og en DVD - og det kan du jo sagtens lave. Du kan sagtens få DVD covers hvor der er plads både til en USB og en DVD. Dem laver vi en del af (dog med Blu-ray istedet for DVD fordi videoerne er optaget i FullHD). Men det øger selvfølgelig prisen, og derfor bliver man jo nok i dit tilfælde nødt til at vælge én af dem - og så kan det ikke rigtig være andet end en DVD.

Freelance digital designer - tryk - web - illustration - billedbehandling

http://lublu.dk

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

tak alle sammen for alle de seriøse og konstruktive svarBig Smile

så vælger jeg dvd + link til streaming.

Modsat hvad mange af jer automatisk går ud fra, så er produktet dog rettet til unge mennesker og/eller deres lærere/forældre.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)