Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop navne og rettigheder/varemærker osv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle!

Har nogen ekspertise indenfor navnerettigheder?

Jeg skal oprette en webshop og har fundet et troværdigt navn.

Jeg havde et par endnu bedre navne, men disse domæner er optaget.

Men altså, jeg har alligevel fundet et fint navn og domænet er ledigt.

Jeg går så til siden www.rettigheder.dk og søger på navnet, og det kommer så frem

at navnet er registreret i hele EU af en italiensk vinproducent under kategori 33, som jeg kan se dækker over alkoholiske drikke.

Nu vil jeg ikke røbe mit navn, men hvis jeg havde søgt på "Vivaldi" ville følgende svar komme frem  https://www.rettigheder.dk/soeg?t=vivaldi

hvor man kan se at navnet er registreret af forskellige virksomheder i forskellige klasser.

Mit spørgsmål er så:

1.  har jeg - uden problemer, - lov til at bruge navnet i en helt anden kategori?

2. hvis jeg vælger ikke at registrere navnet for 12.000 kr. - vil en konkurrent i min branche kunne "kuppe" navnet ved at registrere det, selv hvis jeg kan dokumentere at det er i brug i form af webshop osv?

mvh :)

3. kan man registrere ens navn i et udenlandsk "patentdirektorat" med lavere og mere rimeligt gebyrniveau end det danske?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Marianne Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Mener ikke der er noget problem i at bruge navnet så længe det er i en totalt anden kategori.
Hvis du ikke betaler for registrering i din katgori, så kan andre gøre det, og dette kan måske give problemer. Men det vil være en dum sag for konkurrenten fordi du brugte navnet før registrering. Det kommer helt an på hvor mange penge konkurrenten evt vil bruge. Så så hvis det er et stort firma kan det ende i en stor sag.

Til slut så skal du også tænke på branding. Det er problematisk at lave et brand hvis andre allerede bruger navnet.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:

1.  har jeg - uden problemer, - lov til at bruge navnet i en helt anden kategori?

2. hvis jeg vælger ikke at registrere navnet for 12.000 kr. - vil en konkurrent i min branche kunne "kuppe" navnet ved at registrere det, selv hvis jeg kan dokumentere at det er i brug i form af webshop osv?

mvh :)

3. kan man registrere ens navn i et udenlandsk "patentdirektorat" med lavere og mere rimeligt gebyrniveau end det danske?

1: Ja så længe du ikke krænker eksisterende varemærker i de klasser, som de er registreret

2: Nej hvis du har taget det i brug først, vil du have retten til navnet, dog kun i Danmark.

3: Ja det koster 990 euro + omkostninger at registrere et varemærke i hele EU i op til 3 klasser

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for gode svar:-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)