Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. en fornuftig invistering?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Ja, jeg kan egentlig ikke sige det tydeligere - hvad vil en fornuftig invistering være?

Sagen er, at jeg har taget en chance og sælger min andelslejelighed på nørrebro, så jeg har mulighed for at rejse og måske invistere i lidt.

Jeg får rundt regnet 1 million fra salget. Dertil har jeg et boliglån på ca. 125.000, som jeg gerne vil indfri med det samme.

Derudover har jeg en KÆMPE studiegæld på ca. 450.000 - men renten er her kun på 1% - så jeg tænker, at det godt kan betale sig at afdrage på den, imens man invisterer i noget andet.

Jeg har kig på en invisterings-gruppe angående bioteknologi, som angiveligt har haft et afkast på mere end 700% over ti år. Det lyder fornuftigt!

Men, er der andre, der har andre ideer omkring hvad man kan gøre - og ideér til hvad jeg skal bruge min pludselige frihed til? :)

Kærlig hilsen David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 30. Jul 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
davidchristensen:

Jeg har kig på en invisterings-gruppe angående bioteknologi, som angiveligt har haft et afkast på mere end 700% over ti år. Det lyder fornuftigt!


-



Det er morsomt.
I det virkelige liv så køber folk når prisen på ting falder, og løber sin vej når prisen stiger.
Men når det kommer til aktier, så begynder folk at købe når prisen stiger, og sælge når den falder.

Mit råd ville være at investerer i noget som pt er billigt, istedet for at investerer i noget som pt er dyrt.


Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En fornuftig investering... mange vil nok mene at den fornuftige investering vil være at investerer i bolig, evt med lav husleje, så det er nemmere at lægge til side løbende. Biotekaktier er High Risk, og er aktier der kan stige og falde 100% på ingen tid. At nogen har lavet afkast op 700% er flot, men ingen garanti for fremtidig indtjening... jeg tror du skal gøre op med dig selv hvor meget du vil bruge til at rejse og til at investerer, hvad giver dig værdi i tilværelsen ? Du skal vel også have et sted at bo, når du har solgt lejligheden ?

Hvis bare jeg havde hørt Søs råd noget før, investerer i noget billigt, i stedet for noget dyrt....(kunne ikke lade være)
Når du investerer, er det vel bedre at købe noget til 100kr som har potientiale til en pris på 200kr, end noget der koster 50kr med potientiale til 20kr ? Det handler om fremtiden, som er svær at forudse. Find et par selskaber der har din interesse, og brug så tid til at sætte dig ind i firmaet(økonomi, pipeline, mm.) alternativt kan du betale din bank eller andre for at investere for dig.
Husk investeringer kan også gå galt.
Held og lykke med projektet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

søs:
I det virkelige liv så køber folk når prisen på ting falder, og løber sin vej når prisen stiger.
Men når det kommer til aktier, så begynder folk at købe når prisen stiger, og sælge når den falder.

Mit råd ville være at investerer i noget som pt er billigt, istedet for at investerer i noget som pt er dyrt.

ja det er jo oplagt nok MEN virkeligheden viser, at med mindre man sidder men en meget speciel insiderviden - måske selv er del af et projekt - eller har held med sig rent ud sagt - så kan eksperter faktisk normalt ikke "slå markedet" = det er i virkelighedens verden MEGET vanskeligt at sige, på selskabsniveau - hvad der er godt og hvad der er skidt.

Man KAN have næsen rigtigt placeret - ex solgt alt i DDB første dag der var rygte om hvidvasken i Estland - og så ville praksis have vist man slap for en akut nedtur - men det kunne man jo ikke VIDE den dag - måske blot fornemme og - måske DDB om 1 år ligger i samme niveau som inden.

Den store forskel er derfor i virkeligheden tidshorisont. Kortsigtet aktieinvestering er i meget høj grad gambling - langsigtet med god spredning er i meget mindre grad gambling - da historisk set vil markedet have en stigning (der er kun EN 10 års periode hvor aktiemarkedet IKKE har vist en pæn stigning) 

Der KAN sagtens komme et dyk, og teoretisk også et der varer 10 år - men det er langt mindre sandsynligt hvis man har spredt sig over markedet, at der sker 10 års fald end at der sker 1 års fald så langsigtet er klart mindre risikabelt end kortsigtet. Det er derfor pensionsselskaber ligger ret tungt i aktier og viser stabile resultater - de er langsigtede.

Investering i enkelt-selskaber som man sætter sig grundigt ind i og handler ind og ud kan være langt sjovere end så meget andet, men nogen sikker vej til gevinst er det sjældent, med mindre man direkte er insider (og så er man underlagt egne regler)

Det afgørende for trådstarter og andre der følger her er som altid RISIKOPROFIL. Beslut klart hvilken risiko du er villig til at løbe for at miste f.eks 30% af pengene imod din mulighed for at tjene f.eks 50% - og læg så kun den del af formuen som du er villig til at tage et relativt stort tab på, i enkelt papirer http://finansiel.blogspot.dk/2013/08/risikoprofil-investering-i-vrdipapirer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Invester ikke mere end hvad du kan tåle at miste.

Der er mange der ikke beskriver et boligkøb som en investering - google nogle af de kloge investeringsfolk.

Alternativer til aktier er:
Obligationer
Crowdlending
Cryptovaluta

Diversitet er en god ting. Du kan eksempelvis opdele dine penge i nogle forskellige puljer alt efter hvor “sikker” du vil være:
- lav risiko
- mellem risiko
- høj risiko

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også investere i bear værdipapir. Så tjener du penge når market falder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)