Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk webshop udvider til SV og NO

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hasselager
Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 32
Fra  GorillaGrow Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino læsere :-) 

Jeg er indehaveren en en dansk gro shop som ønsker at udvide (online) til Sverige og Norge. 

I den forbindelse vil jeg gerne spørge jer om i kan komme med nogle gode råd? 

Fx. 
- Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på
- Er der en bestemt lovgivning der har stor betydning for danske web shop i "udlandet"

Alt i tænker kunne være relevant for mig at undersøge eller være OBS på.. 

På forhånd tak 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

betalingsløsning vil ofte være forskellig-  specielt i N kommer du hurtigt til at være norsk momspligtig - behøve norsk regnskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hasselager
Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 32
Fra  GorillaGrow Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

tak det må jeg lige undersøge nærmere ... 

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et .com domæne eller et .dk domæne?

Enten skal du lave en løsning hvor hvert site har et lokalt domæne, fx www.billigvvs.dk og www.billigvvs.no eller også skal du lave en .com/x-sprog løsning. Derudover skal du sætte hreflang op for dit site :).

Har du derudover gjort dig overvejelser omkring oversættelse m.m.? Det kan ofte være meget tidskrævende at skulle oversætte indhold hver gang eller lave nye søgeordsanalyser til det lokale marked.

Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de 2 markeder er nogenlunde ens mht efterspørgsel og jeres konkurrence-evne så ville jeg starte med Sverige og vente med Norge. De mange analyser af hvor meget mere attraktivt Norge kan være har jeg ikke oplevet. Til gengæld er alt tungere administrativt og dagligdagen langt dyrere. Sidstnævnte primært pga told og moms betalinger og administrationen heraf, men også højere fragtomkostninger taler for Sverige frem for Norge.
Jeg ville gå all in på Sverige og når alt spiller og den ønskede position er nået så kunne Norge være Nexø step. Du er velkommen til at skrive PB hvis du ønsker uddybning. Mvh Brian

Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
At udvide til Norge kræver næsten at du stifter et selskab i norge, og har lokalt lager. Alt i norge koster 3 gange mere end det burde, og dine salg vil være 3 gange mindre. Sverige er langt nemere og billigere.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)