Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varebil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Har købt to 4 år gamle varebiler som har været brugt til erhverv. 

Da jeg købte dem var regningen er ikke tilsat moms

Jeg skal beholde den ene og sælge den anden.

Ham der vil købe varevognen vil sende den til export.

Nu når jeg ikke har betalt moms af bilerne da jeg købte dem skal jeg så tillæge moms når jeg sælger den?

Varebilen er nysynet og står uden plader, skal ham jeg sælger til have et CVR nummer så jeg kan sælge den engro?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har 2 muligheder ved salg

Enten tillægge 25% moms af den fulde salgspris eller bruge brugtmomsordningen salgsp

feks købspris privat 100.000 du beregner 100.000 moms 20.000 salg 200.000 moms 40.000 din salgsmoms 20.000

Sælger du engro bliver salgsprisen vel mindre end feks 200.000

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis bilen har været anvendt til blandet kørsel (papegøje) skal der ikke beregnes moms ved salg under 3 tons

Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, bare så jeg forstår det rigtigt. Jeg har købt varevognen, der var 0.00kr i moms på regningen.

Jeg ved at varevognen er blevet brugt af sælger der sidste 3 år. 

Jeg har så ikke brugt varevognen, har bare købt den og sat den til salg. 

Så skal jeg vel lægge moms til regningen? eller er der en vej rundt om dette?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da der ikke var moms på regningen fra sælger kunne det tyde på at den har været brugt til blandet kørsel altså papegøje plader, så skal du ikke tillægge moms.

Har det været en gulplade bil skal du tillægge moms, sælger må komme med en ny faktura.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan slet ikke hænge med her. Hvis det er en papegøje brugt til blandet - så har den vel være købt privat og med fuld moms - 
Umiddelbart ville jeg så mene du skal sælge med moms som momsregistreret men må sige jeg hverken helt kan følge spørgsmål eller svar som jeg synes går sagen virker farlig. Enten få et sten sikkert og korrekt svar eller betal en kyndig for det

Man kan ikke her MENE du så skal lægge moms på eller mene andet - det er jo dyrt at mene galt fordi ting er forklaret ufuldstændigt

Uden at kende noget til biler ville jeg tro motorregisteret ved om den bil - det nummer er en bil med eller uden moms fra start i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke  lægge moms må regningen hvis du får papegøjeplader på bilen, kig moms ved salg

Sælger du den uden plader skal du heller ikke lægge moms på da den er reg til blandet kørsel  hos skat,(pap)

Du bruger bilen til både momspligtige formål i virksomheden og private formål (papegøjeplader):
Fradragsret ved køb Intet fradrag.
Fradragsret ved leje eller leasing Du kan få delvist momsfradrag, hvis din virksomheds salg af momspligtige varer og ydelser er på over 50.000 kr. om året.

Det delvise fradrag er en tredjedel af den moms, du betaler af lejen.
Fradragsret ved drift Du kan få fuldt fradrag for alle momsbelagte udgifter, hvis din virksomheds salg af momspligtige varer og ydelser er på over 50.000 kr. om året.
Moms ved salg Du skal ikke beregne moms.
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Du skal ikke  lægge moms må regningen hvis du får papegøjeplader på bilen, kig moms ved salg

Sælger du den uden plader skal du heller ikke lægge moms på da den er reg til blandet kørsel  hos skat,(pap)

Du bruger bilen til både momspligtige formål i virksomheden og private formål (papegøjeplader):
Fradragsret ved køb Intet fradrag.
Fradragsret ved leje eller leasing Du kan få delvist momsfradrag, hvis din virksomheds salg af momspligtige varer og ydelser er på over 50.000 kr. om året.

Det delvise fradrag er en tredjedel af den moms, du betaler af lejen.
Fradragsret ved drift Du kan få fuldt fradrag for alle momsbelagte udgifter, hvis din virksomheds salg af momspligtige varer og ydelser er på over 50.000 kr. om året.
Moms ved salg Du skal ikke beregne moms.

Det samme gælder, hvis det er rent gul, men med SKAT's runde klistermærke. Så har vi det hele med.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)