Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotografier af skulpturerer og kunst.. Hvordan finder vi arvinger og kunsterne

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sammen med en anden har vi en side som er en turist information, vi har derfor en masse tekst og billeder på siden. 

Desværre er der en del atraktioner / oplevelser som er kunst på en eller anden måde, og i følge loven må vi jo ikke bare tage et billede af dette og udgive på siden uden tilladelse, da vi jo så kan komme til at få en regning for dette, hvilket vi ikke har lyst til. 

Noget har vi fundet løsninger på ved at tage andre billeder hvor dette kunst ikke er på eller det ikke er hovedmotivet, men stadig giver mening for artiklerne.

Der er så en masse kunst hvor vi ikke kan gøre dette, men stadig har nok tekst til at vi bør have det på siden, men vi kan ikke finde ud af hvem som har rettighederne til kunsten som vi kan få indhentet en tilladelse til at fotografere det.

Spørgsmålet er så: Er der nogen der kender en måde man kan finde frem til arvinger så man kan få en tilladelse til at fotografere kunsten?

Fra Værløse
Tilmeldt 8. Nov 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vældigt interessant det du skriver der, for jeg troede faktisk, at når et kunstværk står i et offentligt rum, så må du gerne tage fotos af det - du må bare ikke tjene penge på de fotos/kunstværket. Og jeg tænker at hvis det er til turistinformation, som jo bare er information om fx kunstværker, så burde det være ok.

Har du talt med Visda.dk? De har styr på alt sådan noget med kunstneres rettigheder - samt hvor du kan få rettigheder. 

Personligt har jeg et kunstværk på Furesøbad i Værløse, og ud fra min egen logik ville en omtale i et turistkatalog da være godt for mit kunstværk, og min omtale. Men som sagt, tal med Visda.



Mvh Barbara Kaad Ostenfeld/BAKAOS
http://www.bakaos.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)