Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importering fra EU

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. May 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis jeg gerne vil importere fra lande indenfor EU såsom tyskland eller franking, hvad skal jeg være opmærksom på?

Pakkerne bliver generelt sendt via "NL Post tracked", bliver de overtaget  af postnord når de ankommer til danmark eller hvordan?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12651
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

At du har en pålidelig leverandør er alfa omaga.

 specifikt hvad du skal være opmærksom på kommer jo lidt an på produktet.  Specielt vare med dansk punkafgift, kræver opmærksomhed.

Tilmeldt 7. May 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu vil importere kabler som eksempel, de kommer fra et EU warehouse og sendes via "NL Post tracked", har læst lidt omkring at Postnord tager 160 kr pr pakke hvis de skal overtage dem og det bliver et rigtig højt beløb, spørgsmålet er lidt så, overtager de pakken hvis den sendes via "NL Post tracked"

Tilmeldt 7. May 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

De regler diskuteres meget ændret så der formentlig kommer told på alt uanset kr (som i flere andre EU lande) - så regn med det nok bliver ens hele vejen formentlig men idag
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr =ja hvis det er post dk så 160 kr oven i og med andre speditører også et eller andet gebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr 

Køber du fra EU er der hverken told, dansk moms eller gebyr - og er du momsregistreret - heller ikke moms fra EU afsenderen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis varen kommer fra eksempel tyskland eller frankrig, er der ingen moms, told eller importgebyrer?

Af hvad jeg kan finde omkring china post, kan jeg ikke finde noget omkring hvad import gebyren er eller om de bliver overtaget af postnord

Tilmeldt 7. May 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Samtidigt, hvis det er portnord der skal overtage, er det så 160 kr pr pakke eller hvordan? Hvis jeg nu køber 10 ledninger bliver det pludseligt nogle rigtig rigtig dyre ledninger :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ja chinapost er via postnord og så kommer hver pakke at få gebyr - men hvis du sender gennem andet - kommer du jo også til at betale noget for toldspedition - det skal jo gøres - enten er selve fragt billig og så er gebyr for sig i postnord - eller din samlede pris jo tilsvarende højere med andre speditører

Husk også at der kan være kabler der absolut ikke overholder danske/EU standarder - helt uanset CE - der kan være masser af snyd OG du er altså oppe mod gadgetshops som køber hjem i 1000 tal hvor gebyrer helt drukner / udgør mini% af hele prisen for dem fordi de får pænt store sendinger hjem med kun ET gebyr per sending - og leverer fra dag til dag til næsten ingen priser.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12651
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Math644:
har læst lidt omkring at Postnord tager 160 kr pr pakke hvis de skal overtage dem og det bliver et rigtig højt beløb, spørgsmålet er lidt så, overtager de pakken hvis den sendes via "NL Post tracked"

Så må du da have læst forkert, tror du tænker på importgebyr.

Importere du fra Kina, er det dig der er ansvarlig for at produktet overholder EU´s lovgivning mht. produktsikkerhed - så kabler kan være ret risikable at importere da du bliver erstadningsansvarlig for evt. skal f.eks brand eller død.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Mediagraphic Mediagraphic Aps Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Vil det sige, at hvis jeg importerer tøj fra England så skal der ikke betales told, dansk moms eller gebyr..? 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)