Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søfartskyndige: Må man det ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu jeg jo en lille vandmand, og har i længere tid tænkt på at købe mig en lille fiks hurtig båd til lidt sjov og ballade.

Jeg har så tænkt lidt på at det kunne være fedt at sejle med turister, mere præcis vandski og de der store badedyr.

Men syntes aldrig jeg har set det, ihvertfal ikke i danmark, så kom til at tænke på om at kravene er vel skyhøje, når det hedder søfart, fornøjelse, penge og turister.

Er der en søfart kyndig som ved noget om det eller ved hvor man kan finde noget info om det. Det ikke lige sådan til at opdrive.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg ved ikke meget om søfart, men grundet at vores folieprodukt til navne/motiver/m.m. til både (reklame: MarineFolie), så har jeg da efterhånden lært lidt fra kunderne:

Hvis du har en båd privat og sejler med andet end din kone og barn, så skal du have en passagerforsikring. Denne er typisk med i en standard forsikirng foruden ansvar m.m.
 
Men hvis du pludselig begynder at sejle med betalende passagerer, så skal du have en erhvervsforsikring - ikke blot som dækning af passagererne, men også ansvarsdelen bliver pludselig erhverv.
 
Hvor vidt du så også skal nogle erhvervscertifikater på at du må fører båden i erhvervsmæssige sammenhænge ved jeg ikke, når det er en mindre båd du sejler i. Men jeg ved at min onkel, som har en 2 mill., motorbåd, har forsøgt at tage erhvervsdelen, så han måtte sejle med betalende passagerer. Han har i forvejen diverse skipsfører-eksamener (de er lovpligtige når man når op i en vis størrelse båd). Men han kunne ikke få erhversdelen, fordi han er svagt farveblind. Men som sagt, så ved jeg ikke om der er krav om erhvervscertifikat når der blot er tale om en lille båd.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
  
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo så også have tilladelse til at sejle rundt med betalende folk.

Ved at dem, som sælger is på strandene skal have tilladelse fra politiet, så der må gælde de samme regler for din ide!
 
Og da der vist tit kommer klager over larm osv, fra folk som bor tæt på stranden, kan det nok være svært at få en tilladelse!
 
/Brian
Fra Sejlflod
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Sagleo Development Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at hvis du skal have en speedbåd skal du også erhverve dig et "Speedbåds kørekort".

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Speed båd kørekortet er det ikke det som også kaldes dueligheds kursus. Så jeg med på det.

Ja tænkte nok det nok nærmest var umuligt, ville ellers være fedt, hvis man fik sådan en båd aligevel, så kunne man jo lige så godt tjene lidt penge på det ;)
Tilmeldt 22. Nov 05
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mk

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at kontakte Århus Vandskiklub de har nogle events med bananbåd og vandski. Det kunne være de ville fortælle hvordan de griber det an. http://www.aarhus-vandskiklub.dk så længe du ikke er fra århus vil de nok gerne fortælle lidt.
 
Jeg overvejede det selv på et tidspunkt. men synes det var for omkostnings krævende. Men held og lykke med dit lille projekt.
 
 
Steffen

Time2Cruise - Alt om krydstogt

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay så findes det ;) jeg undrede mig bare jeg aldrig har set det i frederikshavn, men med vores 14 eller var det 24% flere turister på grund af vores palme strand, så skulle man da godt kunne få sig en sund forretning ud af det ;)

Vil prøve at kontakte dem senere på foråret.
Tilmeldt 22. Nov 05
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Time2Cruise - Alt om krydstogt

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er alt rigeligt, takker for det, jeg vil studere linksene, og se hvad jeg kan finde ud af :)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)