Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af links

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har længe tænkt på hvordan de forskellige affiliate netværk sporer links?

Jeg er ikke ret meget inde i IT verdenen og kunne godt tænke mig at vide mere.


Bruger Fx adservice en hjemmeside som sporer det eller har de selv opbygget noget?

Vh ;-)

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

De anvender en skøn blanding af "HTTP referer" og cookies til at spore clicks og flere af dem ligger faktisk en cookie som har en meget lang levetid, hvilket betyder at webshoppen som har en aftale med dem ikke kun betaler for første besøg fra kunden men alle fremtidige besøg af kunden, så længe cookien lever (jeg har set den sat til helt op til et år).

Håber at det gav mening :)

Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

René beskriver det rigtig fint i ovenstående.

Herudover kan du typisk kontakte dit affiliate netværk for at høre, hvad din konkrette kampagne har af vilkår. Nogle kører med en cookie-tid på 14 dage, andre på 30, osv. Nogle kører med last-click, andre med andre metoder. Nogle korrigerer sågar også for spend på adwords og anden betalt annoncering, som affiliate annoncøren betaler for.

Note: Last-click vil sige, at hvis du henviser en kunde til en affiliate annoncør hvor kunden senere laver et køb, men en anden affiliate i mellemtiden laver sin henvisning, så vil salget gå til den anden affiliate. (Heraf "last-click")

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)