Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - manglende selvangivelse, opkrævning fra Skat kan ikke betales

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

What a load of crap!!

De 15.000,- er resultatet af en fastsættelse baseret på SKATS skøn. Skal vi bare lige starte med at slå fast, at dømmekraften i SKAT ca er på højde med dømmekraften i et vilkårligt afsnit af De Unge Mødre.

Åndssvagt ævl om skadelidte... der er ingen skadelidte, pengene mangler ikke som følge af manglende beskatning af en indtægt, men udelukkende pga SKATs skøn.

Trådstarter kan højst beskyldes for lidt uorden i papirarbejdet.
Den her ville jeg tage med ophøjet ro. Der er ikke for .25kr fornuft i SKATs administration og prioritering (som følge af nyliberale fantasters afvikling af offentlig administration).

Hvis trådstarter kan vende det blinde øje til afviklingen, og måske for eftertiden huske at sætte flueben i de korrekte bokse, så SKATs overbebyrdede medarbejdere ikke bliver forvirrede, så har sagen bibragt lidt lærdom - hvem kan ikke bruge lidt lærdom?!?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

M. S.:

What a load of crap!!

De 15.000,- er resultatet af en fastsættelse baseret på SKATS skøn. Skal vi bare lige starte med at slå fast, at dømmekraften i SKAT ca er på højde med dømmekraften i et vilkårligt afsnit af De Unge Mødre.

Åndssvagt ævl om skadelidte... der er ingen skadelidte, pengene mangler ikke som følge af manglende beskatning af en indtægt, men udelukkende pga SKATs skøn.

Trådstarter kan højst beskyldes for lidt uorden i papirarbejdet.
Den her ville jeg tage med ophøjet ro. Der er ikke for .25kr fornuft i SKATs administration og prioritering (som følge af nyliberale fantasters afvikling af offentlig administration).

Hvis trådstarter kan vende det blinde øje til afviklingen, og måske for eftertiden huske at sætte flueben i de korrekte bokse, så SKATs overbebyrdede medarbejdere ikke bliver forvirrede, så har sagen bibragt lidt lærdom - hvem kan ikke bruge lidt lærdom?!?

Det fremgår at der ikke er tale om midlertidige ansættelser, men om tillæg som følge af manglende indberetning.
Hvis man ikke passer sine pligter, så kan man risikere tillæg/bøder. Det er fuldstændig som hvis man parkerer i 3 timer hvor der er 1 times parkering. 

Der er ansat folk specifikt til at sidde og håndtere disse sager, og de folk koster skattepenge. De skattepenge vi bruger på disse kontrollanter regner vi normalt med at synderne selv betaler. Men det gør de så ikke i dette tilfælde. I stedet tørrer de regningen af på resten af skatteyderne. 

Jeg ville aldrig selv ansætte nogen der med dårlig moral havde kostet andre penge, og som ikke havde gjort hvad de rimeligvis kunne for at holde de tabende skadesløse (før eller siden). 
Uforskyldte tab kan ske for enhver, men her er det jo de mest basale ting, så som at indgive selvangivelser, passe sin eBoks mv. 
Det moralske i denne situation vil være, at de to entrepenante unge betaler de omkostninger de har afstedkommet. Det er åbenbart kun ca. 7.500 pr. mand. 
Så er alle glade, og de kan fortsætte uden at for evigt officielt fremstå med pletter på erhvervs-omdømmet. 

Dit eget "crap" om nyliberale kan du iøvrigt pakke langt væk.
De fleste af de store skader i SKAT opstod under, eller blev ikke justeret af, de FEM skatteministre der var i Thornings regeringsperiode på 3 år og 9 måneder.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Haha jeg har givet dig 1 stjerne hahaha

5.000kr er ikke beløbet for arbejdsindsatsen hos SKAT, det kunne også have været 50.000.

Reglen er åndsvag, SKAT er en farce med ca 14 mia grunde til at bruge deres tid på noget fornuftigt. Fedt at de ikke betaler, hvis regler er åndsvage er det fedt når folk ikke betaler.

Hvis nyliberale fantaster kan finde tid, fra fejring af afviklingen af velfærdssamfundet, til at blive forargede er det endnu federe.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

M. S.:

Haha jeg har givet dig 1 stjerne hahaha

5.000kr er ikke beløbet for arbejdsindsatsen hos SKAT, det kunne også have været 50.000.

Reglen er åndsvag, SKAT er en farce med ca 14 mia grunde til at bruge deres tid på noget fornuftigt. Fedt at de ikke betaler, hvis regler er åndsvage er det fedt når folk ikke betaler.

Hvis nyliberale fantaster kan finde tid, fra fejring af afviklingen af velfærdssamfundet, til at blive forargede er det endnu federe.

Du har nok ret.

Hvis man synes en regel er åndsvag, så skal man bare lade være med at overholde den.


Lad os antage, at jeg personligt synes at indkomstskat, ejendomsskat, bilafgifter, told, tobaksafgifter og moms er åndsvagt. Skal jeg så bare holde hele min økonomi sort, og dermed ikke indbetale en krone til vores fælles kasse?
Tilsvarende kan alle andre nøjes med at overholde de regler som de personligt finder er åndsvage?


Det har jeg simpelthen svært ved at forstå hvordan skal fungere. 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

Tilsvarende kan alle andre nøjes med at overholde de regler som de personligt finder er åndsvage?

Der mangler vist et "ikke" i den sætning, men ellers helt enig.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nææææ, det er ikke sådan det virker.

Fordi du forsvarer nyliberales nedsabling af fælles velfærd, skal du betale alle de skatter du nævner.

Eller... du kan jo lade være?!? Så er der nok nogle konsekvenser, ligesom det er konsekvensløst at ignorere en åndsvag strafsats udstedt af en bovlam organisation.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi kommer vist ikke videre.
Ha' en god aften

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Nu var intentionen ikke at komme nogen vegne, så meget som at lave et windup for nogle fordømmende meddebattanter, som brugte et forholdsvis simpelt spørgsmål til at moralisere, og belære uden at være bedt om nogen af delene.

5 stjerner herfra, fordi de samme mennesker som har travlt med at være fordømmende og svinge deres store internetdillere åbenbart også går op i karaktergivning i form af stjerner - patetisk hvis du spørger mig.

God aften til dig også, og må morgendagen blive endnu bedre.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)