Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

markedsanalyse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kbh.
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsanalyse er et ord sammensat af to ord, der faktisk mere eller mindre forklarer det hele...

Du laver en analyse af markedet for at vurdere, hvad du selv kan opnå... Her skal du indsamle data.
 
Hvor stor er omsætningen på markedet? Hvor mange potentielle kunder er der til produktet? Hvilken lovgivning er der indenfor forretningsområdet? Hvordan udvikler samfundsøkonomien sig? Hvem er dine konkurrenter? Hvor store er de? Hvem er dine potentielle kunder? Hvor mange er der af dem? Vil de købe dit produkt og hvor emget vil de købe? Hvad vil de betale for det?
 
Det er ikke lige noget man kommer sovende til, men den er HAMMER-nødvendig. Den er grundlaget for din vækst og din planlægning.
 
HUSK!!! Ikke at planlægge, er at planlægge at fejle

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan så lige se at jeg skrev hvor "mange kunder" to gange... Bare så du/I er opmærksomme på at jeg er opmærksom

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Walied

Ja Marcel kan jo næsten ikke udtrykke det mere klart. Jeg kan så tilføje, at der findes flere forskellige former for udførelse af en markedsundersøgelse. Det vi typisk arbejder med, er telefoninterviews blandt repræsentativt udvalgte danskere eller virksomheder.

I den kvantitative ende, findes der løsninger, hvor man i stedet kan sende et spørgeskema ud til et panel af folk, der selv har meldt sig til. Så vælger man de segmenter, der er relevante for undersøgelsen. Hurtigt og effektivt.

Derudover findes en meget kvalitativ undersøgelse i en fokusgruppe, hvor en mindre grupper mennesker samles, og man laver personlige interviews med dem, og viser dem f.eks. virksomhedens produkter.

Hos MindMe laver vi også det vi kalder brancheundersøgelser. Det er en slags omnibusundersøgelse, hvilket vil sige, at der er flere interessenter om udviklingen af skemaet, og dermed flere til at dele regningen. Det gør, at vi kan lave rigtig store undersøgelser med telefoninterviews, blandt f.eks. 2.000 danskere, til en fornuftig pris. Men vigtigst af alt med kvaliteten i top.
Idéen er at vi iværksætter en undersøgelse, f.eks. omkring danske iværksættere. Så kan vi foretage undersøgelsen blandt et repræsentativt udsnit af danskerne, for at høre deres mening til området, eller kun blandt iværksættere.
Herefter tilbyder vi relevante interessenter, at medvirke i undersøgelsen, som så i samarbejde med os udvikler hvilke spørgsmål, der skal indgå i undersøgelsen.

Noget ekstra vi også tilbyder, er professionel PR-arbejde i forbindelse med en undersøgelse. Vi har vores egen gruppe at journalister, der arbejder med pressemeddelelser, og finder den gode historie i tallene. På den måde betales hele undersøgelsen ofte af efterfølgende omtale.

Håber det giver dig et billede af, hvordan det foregår i praksis.

søger ligesindede i Sønderjylland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)