Hej Walied
Ja Marcel kan jo næsten ikke udtrykke det mere klart. Jeg kan så tilføje, at der findes flere forskellige former for udførelse af en markedsundersøgelse. Det vi typisk arbejder med, er telefoninterviews blandt repræsentativt udvalgte danskere eller virksomheder.
I den kvantitative ende, findes der løsninger, hvor man i stedet kan sende et spørgeskema ud til et panel af folk, der selv har meldt sig til. Så vælger man de segmenter, der er relevante for undersøgelsen. Hurtigt og effektivt.
Derudover findes en meget kvalitativ undersøgelse i en fokusgruppe, hvor en mindre grupper mennesker samles, og man laver personlige interviews med dem, og viser dem f.eks. virksomhedens produkter.
Hos MindMe laver vi også det vi kalder brancheundersøgelser. Det er en slags omnibusundersøgelse, hvilket vil sige, at der er flere interessenter om udviklingen af skemaet, og dermed flere til at dele regningen. Det gør, at vi kan lave rigtig store undersøgelser med telefoninterviews, blandt f.eks. 2.000 danskere, til en fornuftig pris. Men vigtigst af alt med kvaliteten i top. Idéen er at vi iværksætter en undersøgelse, f.eks. omkring danske iværksættere. Så kan vi foretage undersøgelsen blandt et repræsentativt udsnit af danskerne, for at høre deres mening til området, eller kun blandt iværksættere. Herefter tilbyder vi relevante interessenter, at medvirke i undersøgelsen, som så i samarbejde med os udvikler hvilke spørgsmål, der skal indgå i undersøgelsen.
Noget ekstra vi også tilbyder, er professionel PR-arbejde i forbindelse med en undersøgelse. Vi har vores egen gruppe at journalister, der arbejder med pressemeddelelser, og finder den gode historie i tallene. På den måde betales hele undersøgelsen ofte af efterfølgende omtale.
Håber det giver dig et billede af, hvordan det foregår i praksis.
|