Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager vs. Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ansat som almindelig lønmodtager i en fuldtidsstilling. Jeg arbejder med marketing og grafisk layout i en tøjvirksomhed.

Ved siden af vil jeg gerne kunne tage nogle freelanceopgaver i min enkelmandsvirksomhed, med grafisk design og art direction. I min kontrakt står der intet om, at jeg ikke må lave andet arbejde ved siden af mit primære, men er der regeler jeg ikke kender til, der kan forhindre mig i begge dele?

I sagens natur vil freelanceopgaverne ligge i min fritid og vil ikke være i konflikt med mit primære arbejde, hverken konkurrencemæssigt eller på anden måde interessemæssigt.

Kan virksomheden have regler i kontrakter med dets ejere der forhindre mig i dette, på trods af min egen kontrakt ikke siger noget? Eller skal det fremgå af min kontrakt hvis det skal vedrøre mig?

Jeg håber I kan gøre mig klogere!

Vh. Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mene du kan lave freelance ved siden af så længe der slet ikke er interessemæssig eller konkurrencemæssige problemer med dit faste arbejde OG der intet står, om at du "skal bruge din fulde kraft på xxxx"

OM det så er det samme som, at din arbejdsgiver er lige så glad for dig hvis denne "opdager det" eller føler det KAN skade - din indsats eller give konkurrence, det tør jeg ikke sig, den risiko findes helt klart

Den lette og sikre løsning er, at høre din arbejdsgiver - Står der intet og konkurrer du på ingen måde - er du homesafe lovmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan anbefale at få en skriftligt tillæg til din ansættelseskontrakt, hvor det godkendes at du må arbejde freelance ved siden af. Det har jeg selv haft i mine tidligere jobs inden jeg gik selvstændig på fuld tid.

Du kan umiddelbart godt arbejde freelance, hvis ikke der står noget i din ansættelseskontrakt der taler imod det, men det er nu bedst at have en skriftlig tilladelse på det, så du undgår problemer senere hen.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)