Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat eller igennem holding?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hjælper med at opdatere og vedligeholde små firmaers hjemmesider, samt at udvikle på mit eget. 

De små firmaer vil naturligvis gerne have en faktura, så her kan jeg enten lave en igennem mit holding eller privat. (Jeg ved godt at holding ikke er beregnet til den slags, men det vil også koste at oprette et nyt selskab)
Jeg køber dog også udvikler-timer i løbet af året, hvor det kunne være godt at trække momsen fra, men det er ikke mere end 2-3k i moms om året jeg vil købe for.

Det vil sige at købsmoms vil være omkring
2.000-3.000,-
Salgsmoms vil nok ikke være meget mere end
1.000-2.000,-

Kan det betale sig at køre det igennem holding selskabet og skulle sørge for regnskaber mm.
Eller vil det være bedre blot at køre det som privat person når det ikke er et større beløb?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobi1844:

Jeg hjælper med at opdatere og vedligeholde små firmaers hjemmesider, samt at udvikle på mit eget. 

De små firmaer vil naturligvis gerne have en faktura, så her kan jeg enten lave en igennem mit holding eller privat. (Jeg ved godt at holding ikke er beregnet til den slags, men det vil også koste at oprette et nyt selskab)
Jeg køber dog også udvikler-timer i løbet af året, hvor det kunne være godt at trække momsen fra, men det er ikke mere end 2-3k i moms om året jeg vil købe for.

Det vil sige at købsmoms vil være omkring
2.000-3.000,-
Salgsmoms vil nok ikke være meget mere end
1.000-2.000,-

Kan det betale sig at køre det igennem holding selskabet og skulle sørge for regnskaber mm.
Eller vil det være bedre blot at køre det som privat person når det ikke er et større beløb?

jeg tror nu jeg ville holde det privat - selv om det giver det lille problem at firmaer der betaler dig skal indberette det som honorar, ,men det er jo en 2 min opgave
Du kan godt ændre holding til at være driftselskab om du vil  men ny branche og momsregistrering. OM det så helt kan forstås, at købsmoms vil være højere end salgsmoms er nok en anden sag - for det er vel noget du gør for at få overskud - og du kan jo KUN trække købsmoms fra, hvis købet er taget for at få en momspligtig aktivitet/indtægt, ikke for andet som du  måske bruger i holding til ikke momspligtige formål (ex udvikle dit eget vil jo ikke give momsfradrag i holding hvis ikke holding umiddelbart - da du vel ikke driver det du kalder "mit eget" i holding - for der er vel et salg i "dit eget"

Tobi1844:

samt at udvikle på mit eget. 

Du kan godt lave faktura som CPR bare de som betaler dig, som loven kræver det, indberetter honorar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)