Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder ift. videresalg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 15. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Fra  AirCrobat ApS Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber at der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig med dette. Må jeg købe et produkt på nettet eksempelvis en windows cd key på et .com domæne (en webshop) og videresælge den på min egen webshop (med et .dk domæne)? 

Eller hvor kan man finde info om sådan noget, en jurist fortalte mig at jeg måske skulle have rettigheder/tilladelse først fra patent- og varemærkestyrelsen

Vh


Gustave

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må købe og sælge hvad du vil - eneste betingelser er naturligvis at det ikke er kopivarer eller varer som kræver en licens du ikke har ret til.
Dertil kommer mærkevarer fra uden for EU som kan være paralelimport der ikke er lovligt

Du vil mig bekendt ikke lovligt kunne købe Windows licenser - office osv til videresalg da de jo tilhører Windows og microsoft og kræver netop en af deres licens nøgler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kastrup
Tilmeldt 15. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Fra  AirCrobat ApS Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar. Hvis jeg køber en cd key til et spil eller Windows, er det så ikke 100% mig som er hovedejer og derfra kan jeg gøre med den hvad jeg har lyst? Det er vel heller ikke ulovligt at sælge den på DBA.dk eksempelvis? 

Ift. varer som kræver en licens, hvordan finder jeg specifikt ud af dette? 

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

gustave:

Hej John

Tak for svar. Hvis jeg køber en cd key til et spil eller Windows, er det så ikke 100% mig som er hovedejer og derfra kan jeg gøre med den hvad jeg har lyst? Det er vel heller ikke ulovligt at sælge den på DBA.dk eksempelvis? 

Ift. varer som kræver en licens, hvordan finder jeg specifikt ud af dette? 

Vh

det kan jeg ikke svare dig på - jeg kender ikke windows regler for salg af selverhvervede licenser - men generelt kan du jo ikke købe den slags lovligt fra andet end windows og kun registrere den lovligt via windows og deres kode - så hvor skulle fortjenesten være. Den slags licenser er jo ikke interessante på den led synes jeg. Der er vel ikke tvivl om at grossister køber windows og office og spil licenser så de kan sælge dem i f.eks. elgiganten med fortjeneste men det kræver nok ganske stor købekraft - men må da kunne lade sig gøre

Frygter lidt at det du ser er "uægte" licenser du mener at kunne købe og videresælge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)