Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop 1.6.1.17 - bedst at opdatere eller flytte varer over i ny shop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kører vores webshop i en gammel version af Prestashop 1.6.1.17.
Der har fulgt en del børnesygdomme med fordi vi ikke kører i en opdateret version af Prestashop.

Samtidig har vi haft en del udviklere inde over som har lavet noget custom coding og koden er i det hele taget en lille smule rodet.

Hvad vil i anbefale?

1. Opdatering til Prestashop 1.7 

2. Opdatering til nyeste version af Prestashop 1.6

3. Overflytning af varer over i ny shop

4. Andet?

Jeg vil meget gerne høre jeres forslag, samt hvilke konskvenser/fordele løsningerne har

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vi har netop flyttet en gammel version af Prestashop fra Danaweb/Prestashop til Weebio. 

Bolig-tilbehør.dk

De bruger nu Weebios hostede webshop løsning og meget meget tilfredse. 

Vi oprettede viderestillinger af alle gamle produkter, kategorier og sider i webshoppen. Dvs vi stod for selve det tekniske bagved en flytning. 

Hvorfor skifte webshop system?

Nu sidder i med en gammel version af Prestashop, det gør fordi i ikke fik opdateret den, er det ikke korrekt?


For at ikke ende der igen, kunne i overveje om en hosted webshop kunne være en mulighed for jer?

Der er altid en risiko når man skifter webshop system. Dem der siger andet lyver.

Men er der styr på alle detaljer, er risikoen minimal. 

Samtiddigt får i ikke ved et skifte til fx Weebio, en masse ekstra udgifter. Weebio pro koster inkl alt. 187,- 

I får fuld adgang til template filer, og de kan downloades. 

I kan se alle de inkludere funktioner her: https://www.weebio.dk/funktioner 


I sidste ende vil det være nødvendigt at vurdere jeres webshop, se om vi er et godt match og i får det i ville skulle bruge hos os?

I skal helt sikkert ud og teste de forekellige webshop systemer der er, hvis det er den vej i vil gå?

I skal også skulle vurdere om i vil fortsætte i et OS system, men jeg vil sige jeres nuværende situation, taler i mod den løsning. :)

René 

Weebio.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

vvsplaneten:

4. Andet?

Jeg vil anbefale opgradering til ThirtyBees, der er en Prestahop 1.6 fork.

Jeg skiftede til ThirtyBees for over et år siden og har aldrig overvejet at skifte tilbage igen.

ThirtyBees er bedre end PrestaShop på to meget væsentlige punkter - nemlig performance (hurtigere) og stabilitet (færre fejl).

Tilmeldt 16. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil anbefale jer at installere en ny 1.7.4.2, og derefter bruge f.eks. MigrationPro modulet til at overføre alle data til den nye shop. Det er endda muligt at overføre data, sætte shoppen videre op med alle de moduler, komponenter og theme i skal bruge, og derefter overføre de sidste data der er er kommet til i mellemtiden inden i laver skiftet helt. Vær opmærksom på at I muligvis skal have et nyt theme da 1.7.x er anderledes.

Hvis det ikke haster ville jeg overveje at vente til 1.7.5 er på gaden lige om lidt...

Har selv udført sammme øvelse bortset fra at jeg gik fra 1.6 til 1.7.3 - og det er gået fint (at en efterfølgende opgradering fra 1.7.3 til 1.7.4 har drillet lidt er en anden snak :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)