Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straf for ulovlig webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg tænkte på om der var nogen der ved noget om hvad straffen for at have en ulovlig webshop er.

Mere konkret en falsk webshop som aldrig sender deres ting selvom man har betalt for det.

Det ville være en stor hjælp hvis der var nogen der havde et link til noget så jeg kan se det.



Mange tak
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der vel i bund og grund tale om bedrageri - hvis webshoppen altså handler med forsæt til ikke at ville sende tingene.

Straffen afhænger af hvor stort et omfang, der er tale om.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man opsætter noget som webshop og med det forsæt at modtage penge og aldrig sende - er det bedrageri og det kan straffes med op til fængselsstraf - samfundstjeneste - fodlænke i hjemmet osv

Der er ikke en facitliste der siger hvad - det afhænger af hensigt og omfang - google straf for bedrageri

Det er ikke ret alm det er noget der kører over lang tid - da forbrugerombudsmanden hurtigt normalt er alarmeret og afsendes varer ikke, så kommer banker normalt til at skulle betale charge back tilbage til kunden og det er ikke noget de gør ret mange gange, før det show stopper

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)