Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsværdiskat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at lægge et budget i forbindelse med eventuel investering i et nyt hus. I den forbindelse er jeg lidt i tvivl omkring, hvordan jeg indregner en ny ejendomsværdiskat i mit budget. Det er nemt nok med grundskylden, for den kommer der jo en regning på, og der kender jeg, hvad det nye grundskyldsbeløb kommer til at være versus det nuværende.

Ejendomsværdiskatten bliver som bekendt trukket via skatten. Jeg kan f.eks. på min årsopgørelse se, at min nuværende ejendomsværdiskat er Kr. 8.730, men er det beløbet før eller efter skat? Jeg antager at fruen har det samme på sin årsopgørelse og det så tilsammen er beløbet.

Men hvordan laver jeg den beregning?

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsværdiskatten udgør 1 pct. af ejendomsværdien op til 3.040.000 kr. og 3 pct. af resten, hvis ejendomsværdien er højere.

Ejendomsværdibeskatningen er underlagt et nominelt skattestop, sådan at grundlaget for ejendomsværdibeskatningen udgør det mindste af:

  • 2001-vurderingen tillagt 5 pct.
  • 2002-vurderingen.
  • Den aktuelle vurdering.

Ved udlejning hele året betaler du ikke ejendomsværdibeskatning

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hviis du vil udleje huset til en lejer (dig selv eller en anden), er der ikke nogen ejendomsværdiskat. HVerken for dig som udlejer eller for lejer. Ejendomsværdiskatten betales kun når ejer bor i egen bolig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)