Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og erhvervskonti i banken

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Feb 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Min fremgangsmåde har været forkert. Indrømmet. Jeg skulle have lavet en større research.

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed, og mangler blot en bankkonto jeg kan tilknytte mit CVR. Jeg havde håbet på, at få lavet en ekstra personlig konto, så jeg har to personlige NemKonti. På den måde ville min private- og virksomheds økonomi været adskilt, og jeg behøvede ikke at betale de 1500 kr for opstart af erhverskonto samt 800 kr årligt og 250 kr pr. kvartal. 

Da jeg skrev til min bank for at få oprettet endnu en personlig konto, så svarede de: "Det er korrekt, at det har været normalt at bruge personlige konti og tilknytte cvr numre dertil. Praksis i dag er, at Virksomheder med cvr nummer skal have en erhvervskonto."

Prisen på en erhvervskonto vil ikke vælte mit lille budget - men alligevel have en stor indflydelse. 

Er der nogen, som har erfaringer med en bank, som tilbyder en ekstra personlig konto man kan tilknytte sit CVR i en enkeltmandsvirksomhed? Ellers, så vil jeg meget gerne høre om jeres aftale med bankerne ift. erhvervskonto.

Dette er min første virksomhed, og formålet er at få erfaring fremfor en flot bundlinje

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Fra  FUGLSANG ALGESERSVICE ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg havde ikke noget problem med en privat konto til erhvervsbrug i Spar Nord hvor jeg var indtil april måned. Her skiftede jeg til Jyske Bank hvor det heller ikke er noget problem.
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Feb 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt. Det er netop Spar Nord, som har afvist min anmodning. Rådgiveren som jeg efterfølgende har været i kontakt med, sagde at han ikke kunne tilbyde det. Dertil spurgte jeg halvsarkastisk, om der var andre i banken der kunne. Så svarede han halvirriteret: "at det kunne godt være, men sådan gjorde han det ikke, for det var ikke denne løsning finanstilsynet stræber efter". 

Det må jeg indrømme, at jeg kom til kort.

Men jeg er da glad for at høre, at løsningen stadig bliver brugt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

den bruges sjældent idag - er nok mere noget gamle konti har. Finanstilsynet er korrekt ikke glade for en sammenblandet erhverv og privat konto hvidvaskmæssigt og uanset hvad - ville banken jo  så kunne kræve et gebyr af samme str for knytte CVR til din personlige - og du ville så bare have en langt mere rodet opsætning regnskabsmæssigt
Det kan ikke afvises, der kan sidde en i en helt anden spar nord filial og stadigt ville gøre det - specielt for store gamle privatkunder - men han har ret - det er en skidt løsning

vhJohn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)