Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet firma. Hvilken timepris kan vi tage?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften mig og en kammart gå med tanken om starte et multi firma hvor vi tilbyder lidt forskelligt vi vil også genre leje os til andre firmaer vi er i tvivl om hvad vi kan tag i time vi vil genre betale både pension og sundheds forsikrings. Firmaet skal ejes af os begge to hvordan gør vi det med hensyn til CVR NR med 2 ejer håber på nolge gode råd

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis i skal lave ingeniørarbejde, kan i tage en højere pris end 150 kr, hvis i skal lave tekstarbejde, skal i nok en del længere ned i pris...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne I ikke komme med lidt mere info? Der er jo stor forskel på om man er vinduespudser eller raketforsker?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Domino Evers:

Kunne I ikke komme med lidt mere info? Der er jo stor forskel på om man er vinduespudser eller raketforsker?

Nu skriver trådstarter at det er en slags multiservice firma. Det betyder i reglen, at det er arbejdsfolk, der ikke er uddannede indenfor håndværksfag.

I forhold til løn osv, så er det reglen at timelønnen for en tømrer/snedker med eget firma og værktøj/firmabil tager fra 3000 til 3400 om dagen i København. Udenfor København ml 3000-3200.

Det betyder, at timelønnen helst ikke skal komme under 400,- da det ellers bliver meget svært at overleve på. Husk, der tabes ca en dag om ugen på kørsel, bogholderi, marketing, administrativt og finde nye kunder. Så det giver altså ikke en månedsløn omkring 70.000, men snarere omkring 45000-55000, hvis alt går vel. Herefter skal der fratrækkes leasing af bil, telefon, brændstof, udstyr, markedsføring osv. Der er nok små 30.000 plus en god forsikring, pensionsordning og det hele, når måneden er omme.

MEN KUN SÅFREMT I FÅR KUNDER NOK!

(Alt ovenstående er ekskl moms)

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ravn, kunne de 150 kr som Rune skriver, være ment som en joke, da der jo ikke er noget at gå ud fra...? Det er mit gæt. Desuden er det ikke en naturlov, at man ikke kan overleve som selvstændig, hvis man ikke har værktøj, lokaler eller firmabil, det kommer vel an på hvad man laver...men du ved vel hvad du taler om...

Flemming, hvor læser du, at det er en slags multiservice firma ? Der står multi firma, som ikke giver nogen mening, da det kan handle om alt...

Jeg synes desværre, at der er en tendens til at folk ikke gør sig umage. Hvis man skriver et indlæg, i forhåbning om at der er nogen, der gider at bruge sin tid på at læse, hvad man har skrevet, og komme med et svar dertil, er det mindste man kan gøre, at læse det man har skrevet igennem, og rette det til, så det ikke bliver en gætteleg. Jeg er ikke den bedste til at skrive, stave, sætte komma og meget andet, men jeg prøver...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lad os vente på trådstarter, men hans ordvalg tyder meget på, at der er tale om ganske almindelig håndværkerservice - både på valget af multi og snakken om at leje sig ind til andre firmaer. Når de tilbyder forskellige tjenester, så bliver det til multi-service.

Men jeg svarede som jeg gjorde, for hvis der var tale om multiservice håndværks arbejde, så fik trådstarter jo automatisk sit svar, ikke sandt?

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

God ide, lad os vente på trådstarter... men hvis du kan gennemskue hvad der menes, er det selvfølgelig kun godt. Ordet håndværk dækker over mange ting, kunne det være IT ? Bådbygger ? Gartner ? Skrædder ? Urmager ? Hvis vi skal gå hele listen igennem, bliver det en lang aften. Hvis de ikke er uddannet tømrer/snedker, mener du så at de forvente, som nystartet firma at tjene 30.000 pr. person pr. måned, plus forsikring, pension og det hele ??
Hvis det er et tømrerfirma, er det vel et tømrerfirma, et malerfirma er vel et malerfirma osv. Multifirma... Jeg går ikke ud fra, at de er uddannet i det hele, men jeg kan selvfølgelig tage fejl, måske kan du læse det, og så give mig et hint :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus01:
Ravn, kunne de 150 kr som Rune skriver, være ment som en joke, da der jo ikke er noget at gå ud fra...? Det er mit gæt. Desuden er det ikke en naturlov, at man ikke kan overleve som selvstændig, hvis man ikke har værktøj, lokaler eller firmabil, det kommer vel an på hvad

Men det er derimod en naturliv at man som selvstændig ikke kan overleve for 150 DKK pr. time.  Du skal jo immervæk have forsikring, telefon, feriepenge,  ..... OSV. Så nej man kan ikke overleve for 150 DKK pr. time.

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i, at det ikke er mange penge. Hvis nu han mener efter udgifter, er vi vel ikke langt fra de 300-400 kr som du selv mener er mere realistisk(med mindre du så også mener, at beløbet er efter udgifter). Det var mere din måde at udtrykke dig på, der fik mig til at svare. Hvis man skriver, at nogen ikke aner hvad de taler om, så virker det bedst, hvis resten af ens besked ikke kan klandres for det samme...

Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus01:

Hvis det er et tømrerfirma, er det vel et tømrerfirma, et malerfirma er vel et malerfirma osv. Multifirma... Jeg går ikke ud fra, at de er uddannet i det hele, men jeg kan selvfølgelig tage fejl, måske kan du læse det, og så give mig et hint :)

Ja der tager du fejl. :)

Eftersom Tømrer, Murer og Maler ikke er beskyttede titler, Kan enhver starte et "Multifirma" og lave det hele (uden uddannelse), hvilket også betyder f.eks en uddannet tømrer kan have sin egen virksomhed og udføre murer og maler opgaver.

Mads

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)