Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og content struktur (Wordpress)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer Jeg har et spørgsmål vedr bedste SEO praksis i forhold til at strukturere sit indhold på en wordpress hjemmeside. Lad os tage udgangspunkt i jeg sælger "gourmet kaffe" og har et menupunkt på min hjemmeside for denne produktkategori som hedder "Gourmet kaffe". Er det bedst (i SEO-henseende) at lade denne side være sin wordpress produkt kategori (www.side.dk/produkt-kategori/gourmet-kaffe) eller køre den på en landingpage i stil med www.side.dk/gourmet-kaffe.dk Alle råd og tips er meget værdsat!! Tusind tak. Mvh Peter

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvis det ikke er en webshop, ville jeg lave det som en landingpage. Dermed vil linkværdi du sender til forsiden, giver mere værdi til landingpagen, så længe der er et sammenbundet link mellem siderne. Hvad jeg ved af, så rangere kortere URL's højere på google.

Hvis det er en webshop ville jeg lave en kategori OG en landingpage med tekstforfatning, hvor de rammer forskellige søgeord for ekstra trafik.

Vil ikke kalde mig selv en ekspert, så det er muligt det ikke er de bedste metoder, men håber det hjælper Smile

Mvh Emil

Webmaster for Pladesmeden.com, Kantlister.dk & Bibus-sindby.dk

Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt enig med Peter her.

Dog synes jeg sagtens at det kan give mening at have det som www.side.dk/gourmet-kaffe.dk selvom det er en webshop (hvis du sælger få forskellige produkter og derfor ikke har behov for at opdele i kategorier - og vel at mærke heller ikke har planer om dette i fremtiden)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvis din niche er gourmetkaffe, så er du allerede nået langt. Det er de færreste der har indskrænket fokus så meget. Det er super godt. Yes

Uanset om du driver en webshop eller en blog, så skal du have en form for struktur. På webshoppen giver det lidt sig selv fordi du opretter varekategorier med de forskellige varer. Fx Kaffe fra Sydamerika (kategori) og herunder lister du de kaffer du forhandler.

Når du skrive indhold til din webshop er det vigtigt at du skriver kategoritekster. De skal være værdiskabende (dvs. hjælpe kunden) og må gerne være på 800 - 1.000 ord. Google prioriterer langt indhold. Dog skal du ikke skrive lange tekste bare for at skrive noget. Du skal skrive relevant og værdifuldt indhold.

Det samme princip skal du bruge når du skriver indhold til din blog. Strategien bag er det vi kalder "Cornerstone content" (hjørnestensindhold).

Når dit emne er gourmetkaffe, så har du sikkert nogle hovedkategorier. Det kunne fx være Instant, Blandinger, Bønner, Opskrifter (Du ved sikkert bedre end jeg hvad de er).

De kategorier indeholder en bunke blogindlæg. De blogindlæg binder du sammen med et hjørnestensindlæg. Lad os sige at du har skrevet 8 opskrifter hvor du bruger gourmetkaffe. Så skriver du et hjørnestensindlæg der handler om opskrifter med gourmetkaffe. I dette indlæg linker du til de andre indlæg - og hver indlæg linker tilbage til hjørnestensindlægget.

Hvis et indlæg kan er relevant for to forskellige kategorier kan det sagtens linke til flere hjørnesten.

Hvad url angår, så bør du have permanente links til dine blogindlæg. Jeg bruger selv domænenavn + titel på indlæg (ikke overskrift).

Google prioriterer ikke korte urls. Google prioriterer relevante urls. Dit url skal helst indholde dit nøgleord (keyword).

Hvis din hjørnesten handler om opskrifter med gourmetkaffe, så bør dit url ligne noget i retning af: https://ditdomæne.dk/opskrifter-med-gourmetkaffe

De indlæg du linker til i din hjørnesten skal have sine egne nøgleord. Hvis du fx har lavet en opskrift på en småkage med Arabica, kan url se sådan ud: https://ditdomæne.dk/arabica-cookie

Det geniale er at nu véd Google at småkagen er en gourmetkaffeopskrift fordi du har bundet dem sammen som hjørnestensindhold. Den vil se indlægget som værdifuldt fordi du har struktureret dine indlæg i stedet for at kaste om dig med nøgleord.

OBS - hvert indlæg bør kun indeholde dine keywords ca. 3 gange.

Pyh - du trykkede på en knap. Jeg kunne skrive i en uendelighed om hjørnestensindhold Stick out tongue Jeg håber du fangede idéen. 

– Erik Cool

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)