Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke leveret stykke arbejde

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen.

Jeg står i den uheldige situation, at have købt et stykke brolægningsarbejde arbejde af en lokal erhvervsdrivende, som vedkommende ikke har leveret.
Personen er indforstået med at han skylder mig penge, men siger han ingen penge har.
Kan jeg sende ham en faktura på det beløb han skylder mig og notere det som ikke udført arbejde, hvorefter jeg kører en inkasso sag, eller er det nødvendigt at finde en advokat og hive ham i retten?

Mvh Jonas
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt afhængig af beløbets størrelse vil du kunne sende sagen i retten uden brug af advokat.  Søg på småsager .

start med skriftligt (mail og anbefalet brev)at give ham en frist enten til enten at udføre arbejdet eller betale det skyldige beløb. Er der intet sket efter fristens udløb bør du meddele ham at du hæver handlen. hvorefter du kan sende ham til inkasso / retten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Overordnet set skal du nu nok begrænse brug af faktura i dit firma, til at fakturere folk for arbejde og ydelser du udfører for dem. Fakturering af tilgodehavende er generelt en dårlig idé 

Du kan sagtens sende en fordring til inkasso. Det helt afgørende er, at du har et bevis for, at du HAR betalt et beløb for noget i HAR aftalt og at der ikke er leveret noget OG at modparten er enig i, at sådan forholder det sig. 
Den dokumentation er god nok til at sende til inkasso. Faktura eller ikke, har ingen betydning, det afgørende er, at modparten er helt enig i, at denne skylder dig penge, så det er den dokumentation du skal sikre, og bruge til en inkasso

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot et spørgsmål: Jeg har aldrig oplevet en håndværker, som overfor et andet håndværksfirma har taget forudbetaling for en opgave. Må jeg spørge, hvorfor du har betalt ham på forhånd?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan da sagtens og lovligt som håndværker få betaling, samtidig med opstart på et stykke arbejde. Wink

F.eks. til dækning af materialer, der er stillet på kundens adresse.

Håndværkeren behøver ikke, at løbe en stor kredit risiko

Men som der skrives er det af stor betydning, om der er tale om en sag, hvor din modpart er enig, eller det er en tvistet sag.

Se også www.domstol.dk

Din leverandør skal opfylde jeres aftale, enten i form af den aftalte ydelse, eller tilbagebetaling til dig Yes

Vil vedkommende ikke det er der 2 veje

Enighed om sagen. Du sender et betalingskrav til Fogedretten

Uenig/tvistet sag. Du indgiver en stævning til byretten  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JC

du behøver ingen advokat til den sag.

Du kan selv gennemføre sagen via minretssag.dk

Du bør med stævningen fremlægge de bilag,

der godtgør, at brolægger skylder dig beløbet

og blot  økonomisk er gået i bro.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Man kan da sagtens og lovligt som håndværker få betaling, samtidig med opstart på et stykke arbejde. Wink

F.eks. til dækning af materialer, der er stillet på kundens adresse.

Håndværkeren behøver ikke, at løbe en stor kredit risiko

Ib, det er jeg enig med dig i - det er blot ikke kytume, har jeg erfaret.

Desuden ville jeg også acceptere at betale for materialer leveret på kundens adresse - og hvis materialerne er på stedet, så er det jo blot at få en anden til at udføre arbejdet.

Men her er allerede forudbetalt for arbejdet og det er ikke sædvanligt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Ib, det er jeg enig med dig i - det er blot ikke kytume, har jeg erfaret.

Jo det bliver mere og mere kutume. Ikke mindst i håndværkerbranchen Wink

Ikke mindst grundet dårlige betalere

Fik i torsdag en dom i København, over en bygherre, der pludselig ikke ville betale 81.000 kr. aftalt i en betalings plan Yes

Min egen advokat anbefaler altid for os a conto betaling hos kunderne Yes

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Ikke mindst grundet dårlige betalere

Så er spørgsmålet jo bare hvad kunderne skal gøre ved de mange dårlige håndværkere der efterhånden findes, som desværre ikke levere et stykke ordentligt håndværk der er pengene værd?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først skal kunden da helst vælge en håndværker som kunden har en eller anden reference til, eller som i alle fald har levet en del år og indgyder tillid
Jeg blev bedt om 100.000 kr forud fra nyt IVS da jeg skulle have anneks kørt til på sommerhusgrunden - men da det var helt nystiftet med 1 kr i kapital, sagde jeg nej tak - og valgte i stedet en som havde år bag sig og referencer

Referencer kan være mange ting. Ib var her oppe og male sommerhus f.eks og der var referencen en masse indlægAmino der viste det var seriøst og ikke rørt sammen i en balje i går. Jeg havde ikke være bange for et forskud der - men det var så ikke så aktuelt lige til malerarbejde. Til materialer der skal indkøbes eller meget store jobs, forstår jeg det 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)