Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mine selskaber opløses

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer et driftsselskab gennem et Holding selskab jeg ejer 50% og min kammerat ejer 50% gennem et Holding selskab.


Der er ikke indleveret regnskab på nogle selskaber. Det er ivs’er. Der skyldes til skat ca 70.000. Der er ummidelbart intet i selskabet af værdi.

Jeg ejer gennem mit Holding 100% af et andet selskab hvor der er indleveret regnskab. Dette selskab er der indleveret regnskab på.

1. Hvad sker der med mit andet selskab hvis mit Holding opløses. Jeg er registreret som reel ejer.

2. Kan jeg overtage gælden enten personligt
eller i mit andet selskab og derved sikre en stille opløsning af selskabet?

3. Jeg ville muligvis gerne genoptage virksomhederne men jeg er bekymret for om jeg kan nå det og hvad prisen er på det. Jeg nævner desuden at jeg mangler mange bilag i mit regnskab da jeg desværre har oplevet nogle ting der har gjort mig ude af stand til at holde styr på det.

Vi har haft underskud i virksomhederne men kan vil eftergievelse af gæld sikre at kapitalen er tilstede

Håber på svar eller henvisning til hjælp

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I er bare endnu et af alt alt for mange IVS der tvangslukkes og som kommer til (måske - der arbejdes på det Laaaaangsomt) at føre til ændringer i loven men

1 det selskab dit holding ejer vil tilhøre skifteretten som sikkert er åben for snak om hvordan det løses - du vil ikke eje det hvis du mister holding

2 ja du kan givet tilbyde skifteretten at overtage gæld mm - sikkert også kurator og derefter lukke ved erklæring og slippe for at stå som en med tvangsopløste bag dig i CVR

3 Du skal have en revisor erklæring på at kapitalen er til stedet ved genoptagelsen - og ja dertil skal jo bilag findes og regnskab laves  - men du kan givet også - hvis selskabet kan genetablere kapitalen ved eftergivelse af gæld få det med ind - jeg kan nok bare ikke se, hvordan det skal gøres - Tal med en aut revisor omg og skynd dig - du har 3 mdr fra start af tvang til at få gang i tingene

---------

skattegæld 70 t vil betyde - med alt jeg ved - krav om sikkerhed for moms osv ved ny selskabsstiftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar.

Kan jeg overtage gælden personligt eller i et andet selskab?

Kan du give eksempler på hvordan det foregår?

Jeg ville helst bare overtage gælden ovre i det andet selskab og så overtage det og drive det videre.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger270707:
Kan jeg overtage gælden personligt eller i et andet selskab?

Måske, det må du forhandle med den nye "ejer" af selskabet (Skifteretten/kurator) - det kan også være de sælger til anden side, hvis der kommer et bedre bud end dit.

Held og lykke med det hele
/Brian

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivs har begrænset hæftelse... så du vil ikke kunne hæfte for gælden medmindre du har lavet noget ulovligt

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er os samfundet der kommer til at betale regning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger270707:

Tak for dit hurtige svar.

Kan jeg overtage gælden personligt eller i et andet selskab?

Kan du give eksempler på hvordan det foregår?

Jeg ville helst bare overtage gælden ovre i det andet selskab og så overtage det og drive det videre.

Du må tale med den revisor der skal genoprette selskabet - hvis det er sendt til tvang kan du intet gøre uden skifteretten og dem kan du som godt forhandle med selv - men om de så godkender at gælden bare overtages af et andet selskab - på betingelse af, at de som har fordringen (skat var vel en)- tror jeg er mere end tvivlsomt. 

Min formodning er at revisor der skal få det genoptaget vil kræve at gælden er udlignet helt så kapitalen er genetableret - men KAN du få fordringshaverne til at skrive under på, at gælden nu ligger på selskab Y helt uden for alt dette, ja så vil den jo kunne bogføres bort og revisor godkende men du kommer ikke uden om godkendt/aut revisor hvis du skal have det genetableret og du kommer ikke uden om fordringshaverne hvis gælden skal overdrages.

Det kan da godt tænkes at de siger glade ja frem for at være tabt i en tvangsopløsning men  nobody knows - Jeg TROR skat kan være besværlige at få til at godkende ny kreditor. Hvis skat der skyldes kan inkl. skat af løn til ejer - vil skifteretten kræve den af ejeren mig bekendt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John


Gælden er udelukkende til moms.

Jeg vil også gerne overtage gælden personligt. Kan det betale sig at kontakte skat før skifteretsmødet og overtage gælden så den er væk der ? Og kan man dette enten i selskab eller personligt ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

når først selskabet er sendt til tvang - så kan du ikke få det ud igen uden at en revisor laver regnskab og erklæring på kapitalen er til stede. Det kan den kun komme ved at selskabet betaler gæld osv så den er væk i forhold til at kapitalen (den opr) findes.
Du kan ikke personligt betale gælden som selskabet har  uden selskabet så vil skylde dig pengene i stedet - eller det andet selskab som betaler gælden (hvert selskab/person er skattemæssigt og alt  helt selvstændige juridiske enheder - det kunne du kun som personlig virksomhed

Du kommer ikke uden om en revisor - og jo før jo bedre  og så kan den revisor meget bedre anvise vejen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)