Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lukning af lille IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Egå
Tilmeldt 4. May 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for hjælp til at lukke mit IVS selskab ved betalingserklæring.

Jeg har ikke haft nogen indtægt i 2018 og har gjort følgende ting indtil videre:

- Afmeldt selskabets pligter

- Indberettet moms, A-skat osv. indtil dags dato.

Sørget for at virksomheden ikke har nogen gæld.

Så vidt jeg kan se, er det eneste jeg mangler en erklæring fra Skattestyrelsen. Får at få den skal jeg udfylde en 'selskabsangivelse for ophørende selskaber':

https://skat.dk/getfile.aspx?id=137720

Her har jeg lidt problemer, da jeg ikke ved, hvad jeg skal skrive i de forskellige kolonner. Mit spørgsmål er så, om jeg kan skrive '0' i alle, da jeg ikke har haft nogen indtægt? 

Håber der er nogen der vil hjælpe :)

- Christian Brink Westergaard

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave et skatteregnskab, så du kan finde din "skattepligtige indkomst".
Har du betalt din skat fra sidste år? I så fald har du lavet en selvangivelse som minder om den her, du nu skal lave.
(hvis ikke det er et helt nyt IVS, der kun har eksisteret i 2018)


Har du f.eks. haft 50 kr. i gebyr og ikke andet, så er din skattepligtige indkomst alt andet lige -50, som du skriver i feltet 76. 

Men ja, for en der slet ikke har lavet en selvangivelse før, så kan jeg godt forstå at den er svær.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kunne du tale med Frederik og høre om han for et eller andet mindre beløb lige ville tage dit regnskab - se det hurtigt igennem og udfylde og gøre klar til lige at sende til skat for kvittance?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Egå
Tilmeldt 4. May 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar Frederik (Og John)

Jeg har lavet selvangivelse for 2017, men jeg synes bestemt ikke de er ens. Jeg har kun haft udgifter i 2018 til regnskabsprogram og arbejdsskadeforsikring og nogle andre små ting. 

Er det noget du ville kunne hjælpe med Frederik for et mindre beløb? 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kiggede jeg lige på dit ivs-regnskab på CVR.dk (jeg går ud fra at det er Combia IVS?)

Du har et positivt resultat før skat, men ikke beregnet nogen skat? 
Du har "glemt" at henlægge mindst 25% til iværksætterreserve under egenkapitalen.

Nu ved jeg ikke om din selvangivelse 2017, siger at du skal betale skat eller ikke. Men hvis du skylder penge til SKAT, så kan du ikke få en skattekvittance. 


Dit resultat i 2018, lader til at være et underskud, og derfor vil jeg alt andet lige sige at du skal skrive -xxx kr. hvor der står Skattepligtig indkomst (såfremt der ikke har været nogle skattemæssige reguleringer f.eks. ikke-fradragsberettigede renter, repræsentation osv.) 




Side 1 ud af 1 (5 indlæg)