Hej Alle, Vi er i gang med at planlægge udgivelsen af et nyt blad. Alt går fint, bortset fra at jeg mangler nogle dygtige sælgere. Jeg søger ikke sælgere her, for projektet er ikke i Danmark. Men jeg søger gode råd fra folk, der har erfaringer med opstart at et magasin.
Branchen i omtalte land er ikke så fjern fra det danske marked. Vi har planer om at gå ud med et udkast til bladet, præsentere det og sælge annoncer ind til første udgivelse til rimelige priser. Bladet udkommer ikke før der er solgt nok annoncer. Men da vi bliver nødt til at oplyse en udgivelses dato, har vi sat ca. 2 måneder til salget. Hvis det går helt galt oplyser vi annoncørerne, at bladet ikke kan udkomme før måneden efter. Men dette vil helt sikkert resultere i, at vi mister nogle kunder, der havde tænkt at køre kampagner i perioden.
Mit spørgsmål til jer er, at vi skal ud og skaffe ca. 30-35 annoncer (til intropris), før det løber rundt (alle udgifter taget i betragtning).
- Hvor mange sælgere, uden den helt store portefølje, skal jeg tage ind for at kunne nå at sælge det antal annoncer?
- Hvad skal jeg være opmærksom på?
- Hvad kommer jeg til at støde ind i, som man normalt ikke har med i overvejelserne?
- Ellers andre gode råd?
Tak |
Dato: 3/7/2006 12:20:03 AM Forfatter:William AtakMit spørgsmål til jer er, at vi skal ud og skaffe ca. 30-35 annoncer (til intropris), før det løber rundt (alle udgifter taget i betragtning).- Hvor mange sælgere, uden den helt store portefølje, skal jeg tage ind for at kunne nå at sælge det antal annoncer?- Hvad skal jeg være opmærksom på?- Hvad kommer jeg til at støde ind i, som man normalt ikke har med i overvejelserne?- Ellers andre gode råd?Tak
30-35 annoncer på to måneder - det bør kunne håndteres af en enkelt sælger.
Hvis I gør plads til små annoncer i jeres magasin, er det en god idé at sælge dem i "abonnement", således at der gives rabat ved gentagelse af indrykningen. På den måde kan en annonce på 1/6 side være et lige så godt salg som en helsides annonce.
Det er en rigtig god idé at have et prøvenummer at vise frem. Sørg for at det er på lækkert papir og at det journalistiske stof i prøvenummeret er interessant for annoncørerne. Mød personligt frem. Man kan ikke sælge annoncer til et nyt magasin pr. telefon.
Vær 100% præcis i jeres målgruppebeskrivelse - det gør annoncerne mere værd.
I jeres prøvenummer skal I være opmærksomme på at lave de flotteste annoncer i de størrelser, I helst vil sælge. Jeg har netop været igennem en omgang annoncesalg til første nummer af mit lokale magasin Thyholm Nu. Jeg havde lavet nogle annoncer på ca. 1/9 side. Selvom de kun er ganske lidt billigere end 1/6 side (½ spalte) er de meget populære. Hvis jeg nu kun havde vist annoncer på 1/6 side, ville de kunder, som valgte den lille sikkert have valgt den lidt større. Mange af mine ordrer har lydt "den skal være samme størrelse som x".
Skriv endelig, hvis du tror jeg kan hjælpe - og hvis du tror, du kan hjælpe mig.
Venlig hilsen
Hans