Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du en billig bank til erhverskonto? (ingen lån)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg vil høre om der er noget som kender til en bank/netbank som ikke har dyre gebyrer for at have en erhvervs konto.

Jeg har pt. Jyske bank og fra næste måned går de fra 0 kr. i gebyr for at have en konto hos dem til at det nu kommer til at koste mere end 2000 kr. om året i gebyrer. Det synes jeg er vildt og vil høre om der er nogen som kender til en billigere bank, Jeg har kun brug for netbank, ingen kredit, rådgivning eller lign.

jeg har en enkeltmands virksomhed, og jeg har læst et sted at man kan have to forskellige privatkonti, den ene kunne så bruges til mit firma. Er det nogen som ved om det er muligt? Jyske bank fortalte mig at det ikke var muligt, men det er lovpligtigt at have en erhvervskonto?!?!?

Jeg har ingen lån nogen steder og har heller ikke brug for det! Kan godt flytte det hele til en ny bank!

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Happy dancer:

Hej alle sammen

Jeg vil høre om der er noget som kender til en bank/netbank som ikke har dyre gebyrer for at have en erhvervs konto.

Jeg har pt. Jyske bank og fra næste måned går de fra 0 kr. i gebyr for at have en konto hos dem til at det nu kommer til at koste mere end 2000 kr. om året i gebyrer. Det synes jeg er vildt og vil høre om der er nogen som kender til en billigere bank, Jeg har kun brug for netbank, ingen kredit, rådgivning eller lign.

jeg har en enkeltmands virksomhed, og jeg har læst et sted at man kan have to forskellige privatkonti, den ene kunne så bruges til mit firma. Er det nogen som ved om det er muligt? Jyske bank fortalte mig at det ikke var muligt, men det er lovpligtigt at have en erhvervskonto?!?!?

Jeg har ingen lån nogen steder og har heller ikke brug for det! Kan godt flytte det hele til en ny bank!

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig.

Ingen her kan hjælpe dig, desværre! I hvert fald ikke med et direkte svar på dit spørgsmål.

 

Hvad du præcist skal betale afhænger af din samlede økonomiske situation (både privat og erhverv). Der er kun én måde dit spørgsmål kan besvares; og det er du skal spørge i flere banker! Hvad kan en bank tilbyde dig? det afhænger helt og holdent af hvad du kan tilbyde banken.

Har du eks. som privatperson hele paletten af produkter; boliglån, forsikringer, pensioner osv. og samtidig et fornuftigt potentiale (mange år tilbage på arbejdsmarkedet samt god historik), så er dine chancer for at du kan forhandle en god erhvervsløsning også så meget højere!

 

Så med andre ord; du skal selv lave benarbejdet! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er at du lovligt kan bruge en personlig konto som banken så tilknytter CVR til som ekstra MEN - jeg kender ikke mange der gør det idag. Det skyldes bl.a. at hvidvasklov gør det besværligt for banken at have både en person og et erhverv liggende på samme konto, og - kun med meget få undtagelse (gamle stamkunder, storkunder osv) oplever jeg sammenblanding tilladt

Du skal derfor - uanset bank, forvente krav om særskilt konto, som så er egentlig erhvervskonto. Hvis det eneste er 2000 kr om året og der ikke er gebyr for oprettelsen, så tror jeg ikke du samlet får det billigere. Nordea har til små virksomheder, som jeg husker det, 1250 kr i oprettelse og så ca 95 kr per måned 

Du er netop ikke interessant fordi du ikke skal have et lån de kan tjene på. Du er så bare en omkostning der skal dele deres udgifter til IT, personale, bygninger mm og set i det lys, er abonnement på 2000 kr nok ikke helt skævt for en forretning. 

Du kan se mere om bankernes priser her fra nogle af de store og små der giver faste priser https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Happy dancer:
jeg har en enkeltmands virksomhed, og jeg har læst et sted at man kan have to forskellige privatkonti, den ene kunne så bruges til mit firma. Er det nogen som ved om det er muligt? Jyske bank fortalte mig at det ikke var muligt, men det er lovpligtigt at have en erhvervskonto?!?!

Vi har selv "bare" en privatkonto som er tilknyttet vores enkeltmandsvirksomhed - ja endda i to forskellige, lokale banker -  så jeg er sikker på, at det ikke er lovpligtigt at man har en decideret erhvervskonto.

MEN derudover er jeg helt enig med John. Der skal særlige forhold til for at din bank giver dig lov til den løsning. Selv er vi dybt forankrede i et mindre lokalsamfund og jeg er ikke i tvivl om, at det er derfor, det kan lade sig gøre. 

Tilmeldt 9. Aug 18
Indlæg ialt: 26
Fra  Alfabeto ApS Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Happy Dancer

Der er blevet lavet en overordnet liste af forskellige banker og deres priser til erhvervskonto. 

Dette er en løbende opgave og det bedste ville nok være at tage en snak selv med de forskellige banker, men dette blogindlæg ville måske kunne få dig i den rigtige retning. https://alfabeto.dk/blog/erhvervskonto/

Håber det kan hjælpe :)

Mvh.

Frederik

Tilmeldt 5. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, det vil jeg kigge nærmere på :-) 

og tak til alle jer som har svaret i det hele taget :-) 

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også kigge på Lunarway. De har åbnet op for erhvervskonto. Jeg har hørt noget omkring 1000 kr om året, men jeg er ikke sikker. 

Jeg kunne få en gratis erhvervskonto igennem min egen bank (Spar Nord), så dem kan jeg også anbefale.

Bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  KD Regnskabs Service Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunarway er ikke som sådan en bank men en app som bygger på Nykredit bank

Det er relativt let at få en konto forudsat man er eneste ejer men det er en top-op konto er lig- der skal stå penge på den altid og man får et hævekort - debit kort og ikke alm visadankort og man må iflg Lunar ikke tilmelde ting til betaling via Nets osv, da det kan give overtræk 
Prisen er ca 2000 kr Per år og det er vel ikke specielt billigt i forhold til det kun er top op konto

derimod giver de vist ja til alle

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du kan få det til 2.000 kr. per år i Jyske Bank, så tror jeg at jeg ville blive. Hos samme bank skulle jeg betale 5.000 kr i oprettelse + 750 kr. i kvartalet.

– Erik Cool

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)