Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-indkomst eller virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har lige en situation som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til.
Så lad os sige at jeg i min fritid, når jeg har tid, programmere på et softwaresystem. Dette softwaresystem sælges over nettet, dog ikke af mig men en anden person/firma.
Hvis jeg så begynder at få en hvis del af denne indkomst, fra personen/firmaet der sælger det, hvordan skal jeg så helt forholde mig ift. at få betalt skat af disse beløb?

Jeg er helt nybegynder ift. både SKAT og drivelse af firma. Jeg er lidt i tvivl om sådan en indkomst ville høre under B-indkomst, eller om jeg er nødt til at oprette en enkeltmandsvirksomhed? Beløbet kan nok sagtens komme op over de 50.000 om året som er grænsen for en CVR-registrering, men det kommer vel igen an på om det er B-indkomst eller ikke?

Som sagt er jeg helt nybegynder, så jeg håber der er nogle her der kan guide mig lidt :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Zepticeye:
Hvis jeg så begynder at få en hvis del af denne indkomst, fra personen/firmaet der sælger det, hvordan skal jeg så helt forholde mig ift. at få betalt skat af disse beløb?

De kan jo ansætte dig og lønne med skattetræk - eller - hvis det er en enkelt indsats med Honorar som de også skal indberette - men i alle fald må de ikke betale dig som CPR når de er momsregistrede som jeg formoder. 

B indkomst har ikke rigtigt med skat eller firma at gøre faktisk - Hvis du omsætter - eller endnu klarere - hvis du forventer at omsætte for 50.000 kr på nogen 12 mdr periode, så skal du med det samme momsregistreres

Du har der ikke andre muligheder, end at blive løn ansat eller momsregistrere dig - Skattemæssigt ender det ens hvis vi taler indtægterne

vh John Hannover