Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste måde at træde ind i iværksætterlivet, hvis ikke selv man har grundideen?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Som overskriften viser, så er jeg ret nysgerrig på hvordan man finder det rette miljø og evt. kan finde opstartede virksomheder, som man kan investere sig til at blive partner i?

På sigt er jeg meget nysgerrig over for iværksætteri, men ser mest mine kompetencer blive bragt i spil hvis jeg ''træder ind'' i en virksomhed, frem for at sidde på hele opstarten/ideen.

Lige så vel som man kan investere i aktier og andre ting, er jeg nysgerrig på at kaste økonomi ind i virksomheder og evt. selv indtræde som ''Partner'' som oftest ses i andre foretagender.

Sidder der nogen med gode ideer/kommentarer/refleksioner til ovenstående?

1. Har du gjort det på ovenstående måde selv? Hvor stort et indskud har der været tale om?

2. Hvor finder i virksomhederne/de rette miljøer henne? 

3. Inputs til iværksætter events/inspiration

Jeg er også nysgerrig på, hvordan man kan finde virksomheder der søger co-founders hvor arbejdskraften er en del af hvordan man får virksomhedsprocenter. Men igen inspiration til hvor man kan kigge efter disse virksomheder henne, hvis man ikke selv kommer i miljøerne.

Jeg håber der sidder enkelte med inputs. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksættere findes jo over hele landet og i alt fra seed-miljøer, universiteter til et bord i soveværelset i Udkantsdanmark. Der findes iværksættermiljøer, events mv.

Uden at beskrive hvad du kan, hvor du hører til, hvad du har i tankerne, hvem du er.... er det ikke rigtig muligt at give input. Det er ret stor forskel på om du er en 19 årig tømmerlærling eller en 45 årig udviklingschef der har ledet globale IT teams med 200 ansatte. Ofte er det enten kolleger eller folk der kender hinanden fra studier>/andre sammenhænge der finder sammen, men et sted at starte kunne være at købe lister over nyoprettede CVR numre.

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg hverken hvad du "kan" eller hvor i landt du er fra, men der er massere af muligheder, specielt hvis du kigger på helt friske virksomheder som måske endnu ikke har tjent deres første penge.

En mulighed er at kigge på sider som eksempelvis: https://www.facebook.com/groups/288580928166963/?fb_dtsg_ag=Adw-wtBnGAWhvceJWxBroHteu0KMn6_P0MxFtc2YpREpng%3AAdwcpBQpgkRLFTyFGx50nBvWfpHiR6rgC1EcZGfPVjHxkw

Dette er bare et eksempel til hvad AAU arbejder på, jeg er sten sikker på at der er ligende tiltag andre steder i landet. De virksomheder der er i disse netværk har ofte ikke midlerne til at betale løn i starten, hvorfor der tit snakkes om ejer andele. Men det kræver jo at du kan overbevise given virksomhed om at du kan skabe værdi for de andele som du gerne vil eje. (det er bare med at komme ud og snakke med dem, så kan du også se om der er nogle virksomherder som virker spændende)

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal ikke nødvendigvis være nu og her, men jeg er meget interesseret i at begynde at åbne de rette døre løbende. 

Jeg læser pt. en cand.merc - Så jeg vil ind med en løbende overgang, hvor al fritid bruges på iværksætteri hvis det skal være nu - mens hvis det først skal være efter, kan det blive en anden ordning. Jeg vil godt stimulere min tankegang inden for feltet løbende og bevæge mig i de rette kredse. Jeg tror på, at man med prioritering kan involvere sig i mere end én ting. 

Jeg har arbejdet med markedsføring siden 2014 og har også erfaring med salg. Derudover har jeg HA Almen bachelor og bygger på med en cand.merc hvor fokus blandt andet er på Human Resource Management/Development - Med et valgfrit semester, hvor jeg kan tone profilen som jeg har lyst til. 

Jeg faldt over denne side: https://www.fundedbyme.com/en/

Er der nogen der har erfaringer med investering denne vej igennem? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Hvis jeg var dig ville jeg lave en liste over brancher der er relevante for dig og hvor du kan tilføre viden og værdi, udover det økonomiske. Derefter vil jeg lave en liste over mine kompetencer, erfaringer og manglende kompetencer. Slutteligt vil jeg lave en forventningsafstemning over tid du kan bruge på projektet, specielt hvis du har arbejde ved siden af.

Når alt dette er på plads vil jeg begynde at deltage i iværksætter- og brancherelevante møder. Dem kan du finde på f.eks. Meetup.com eller gennem facebookgrupperne Iværksætter Netværk, Ungiværk osv. Der er massere af lokale tiltag som du kan bruge. Næsten alle kontorfællesskaber holder et åbent event hver måned hvor alle kan deltage (i hvert fald alle de kontorfællesskaber jeg har været hos). 

Jeg håber det kan hjælpe dig på vej!  

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Med et erfaringsgrundlag der - undskyld - er i fluevægtsklassen, så bør din markedsføring nok gå imod folk med lignende erfaringsgrundlag, men indenfor andre områder. 

Langt størstedelen af virksomheder i Danmark grundlægges enten af teknikere eller af folk som er i en livssituation hvor det synes at være et fornuftigt valg. Omkring mange såkaldte FABLABS er der en del unge med teknisk/designmæssig interesse der kommer, så er der eks. ITU hvor der også er cafe miljøer, der er iværksættermesser, men alt i alt skal du nok finde nogen som har forståelsen for at ting ikke sælger sig selv. De fleste uddannelser fortæller deres studerende at de er centrum for verden og at alle andre fag bare er fyld. 

Hvor og hvilken værdi du kan tilføre er et af de tidligste ting du skal fokusere på, samt hvad du gerne vil. Væksthus Hovedstaden og Væksthus Sjælland er også gode steder at skabe kontakt.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

MJ92 - som studerende på CBS burde du så også vide at der idag er en event hvor 50 startups præsenterer sig for studerede på CBS - det var nok det bedste sted at starte. Så vidt jeg kan se på mit linkedin feed starter det kl 16 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for fine links og ideer. Ingen tvivl om at man skal være klar over hvor ens kompetencer ligger. Det er jeg nu også. For mig at se handler det også i høj grad om et drive og ikke kun hvad man kan. Der er en masse usikkerhed og udfordringer der ikke kan forudsiges på forhånd alligevel.

Mht. CBS tror jeg det er Entrepreneurial Day der tænkes på. Dette er d. 27

Igen tak for fin feedback. Ingen tvivl om man skal være heldig og opsøgende mht. timing og om et match kan findes. Det er ikke livet om at gøre, men jeg har da fået et par gode ideer til måden man kunne træde ind på.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej eventen på cbs foregår lige nu!

https://dms.licdn.com/playback/C4E05AQEtENi0bb6nmQ/53f3d7fef47b4f3693ad11a206b723b0/feedshare-mp4_3300-captions-thumbnails/1507940147251-drlcss?e=1537369200&v=beta&t=sdWd5_Vm1EmkETjPoFt2e7dgiIUFerp5fyRXFqbfmTk

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skidt! Den er simpelthen fløjet forbi mig - Jeg er på arb. nu, så må gemme disse typer arr. til en anden gang.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)