Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje egen bil til virksomhed. SKAT, forsikring, etc.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i en situation, hvor jeg har en bil, som jeg gerne vil låne ud til en kollega til firmakørsel en enkelt dag.

Jeg vil selvfølgelig gerne tage noget betaling svarende til ca. kørselsgodtgørelse.

Hvordan vil I gribe det nemmeste an? 

Og hvordan er det med SKAT og forsikringer

Umiddelbart tænker jeg, at SKAT ikke skal underrettes?

Med forsikring, så dækker den allerede en anden fører af bilen, men hvad så med selvrisikoen? Hvordan skal den betales, hvis uheldet er ude?

Erfaringer og gode råd er velkommen :)

Dbh

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejning til erhverv giver dig fuld skattepligt ganske enkelt så jo de skal skam underrettes da lejer i selskabet jo trækker beløbet fra

Forsikring bør du tale med da den givet ikke dækker udlejning

Hvis du fylder den op inden du afleverer, og får kørebog som den der bruger den skal føre meget nøje med fra-til osv - og han så fylder den op igen når han afleverer, så kan han fylde den på sit firmas regning som ren omkostningsdækning - dog ikke med momsfradrag da det vel er hvidpladebil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for godt svar, som altid.

Er der nogen, der har svaret på selvrisikoen? Hvem hæfter for den? Er det lejer, mig eller arbejdsgiver. I forsikringsbetingelserne er det mig, men hvad med anden jura? Gælder principalansvaret her for arbejdsgiver eller er der noget, der giver mig krav på refusion hos min kollega.

Jeg vil helst undgå at udleje/-låne min bil, hvis jeg ender med selv at skulle betale for en evt. skade :)

Dbh
Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er sikker på, at ved udlejning skal der tegnes selvstændig forsikring - også for selvrisiko. Det kender du fra ex lånebil ved værksted eller lejebil. Her betaler lejer / låner skaden, og selvrisiko, hvis ikke der tegnes forsikring, og man kan som lejer vælge med og uden selvrisiko

OM forsikringen derfor ved, at det var en lejer der skadede bilen, så dækker din skade og selvrisiko ikke ganske enkelt Ansvar dækker i alle fald da den følger bilen uanset hvad- men ikke skade på en udlejning er jeg ret så sikker på. Ring til dit forsikringsselskab og opklar for sikkerheds skyld

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)