Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste platform til dansk webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er kommet ret langt i realiseringen af en webshop, og hidtil har min valg af platform været Square Space. Jeg synes egentlig deres platform er super omfangsrig og dejlig at arbejde med samt har de langt bedste design templates, men desværre er deres understøttelse af dansk bare ikke særlig god. Resultatet vil være en webshop som egentlig mest er målrettet dansk, men har nogle del-elementer på engelsk. Alternativt skal jeg til at rodde med at lave noget custom development på Square Space og hacke det ind, men det vil jeg helst undgå.

I samme omgang vil jeg helst undgå at skulle bruge oceaner af tid på at sætte noget op selv. Jeg har overvejet at kigge lidt på DanDomain, men må erkende jeg hurtigt sparkede de danske indslag til hjørne til fordel for mere nutidige SaaS løsninger - tilgengæld er der nogle klare fordele i integrationer til danske services som Mobile Pay og forskellige fragtløsninger. I.o.m det er en POC er de danske løsninger jo langt hen ad vejen nok mere en solide - omend konkurrencen på pris ikke helt er så hård som internationalt.

Nogen som har gjort sig nogle erfaringer.
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DBeakgaard

Du kunne tage et kig på www.Weebio.dk, Det er en udviklet en webshop platform, her kan du vælge mellem mere end 50 gratis templates.

Du får adgang til en lang række fede funktioner og der er adgang dansk support 09.22 hver dag.

Om Weebio.dk er noget for dig er svært for mig at vurdere, jeg ville nok tage en samtale med dig om dine planer og ønsker.

Det er en hosted løsning ligesom Dandomain, men der er ikke lige så mange muligheder for at vælge det brede spektra af integrationer.

 

Men grundlæggende er der stort set de samme funktioner. Men ikke fx. 5 integrationer til forskellige økonomisystemer.

 

Templates: https://www.weebio.dk/themes/all

 

priser: https://www.weebio.dk/priser

Funktioner: https://www.weebio.dk/funktioner

 

Tag fat i mig hvis du har nogle spørgsmål.

 

Men inden kunne du fx oprette en webshop, det er gratis og der er ikke nogen tidsbegrænsning for brug.

 

vh. Rene

Weebio.dk




Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej René

Nu bliver der jo spurgt efter om man har gjort sig nogle erfaringer. Det du kommer med er jo blot en salgstale. Kan du ikke prøve at lade andre som har PRØVET shops komme til?

mvh

Niels - som snart er træt af at et opslag om anbefalinger bliver hijacket af desperate sælgere...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Shopify er super brugervenlig for folk uden den store erfaring, med integrationer indenfor stortset alt.

WooCommerce er også godt, og rimelig brugervenligt. WooCommerce er open source, og tillader at du kan customize alt det du har lyst til, hvor at Shopify har lidt begrænsninger.

Spørgsmålet er i virkeligheden hvad du selv leder efter - Skal det bare være brugervenligt, skal der være mange muligheder for at customize selv igennem koden, eller?

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag et kig på Shoporama (danskudviklet). Jeg har ikke førstehåndserfaring med dem, men har læst meget positivt om platformen fra onlinefolk jeg følger.

Ud fra det jeg har læst og hørt om platformen, så er det ét af de mest fleksible SaaS-shopsystemer på det danske marked.

(just for the record, og til Niels ;-) nej, jeg er ikke affilieret med virksomheden - ingen procenter til mig for det her indlæg)

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Fra  MLD GROUP ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bruger selv Shopify, der er super let og brugervenligt. De har lige nu en 14-dages demo som kan prøves gratis.

moneytalk.dk kan du sammenligne dine lån og få hjælp til at spare penge i hverdagen.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Hej René

Nu bliver der jo spurgt efter om man har gjort sig nogle erfaringer. Det du kommer med er jo blot en salgstale. Kan du ikke prøve at lade andre som har PRØVET shops komme til?

Niels - som snart er træt af at et opslag om anbefalinger bliver hijacket af desperate sælgere...

Hej Niels

Ja det gik lidt hurtigt, da jeg var på farten. 

Vi prøver igen: 

Jeg kan give et overordnet billede af de to muligheder der er i forhold webshop systemer.

Min anbefaling er at selv teste de systemer der er, kun på den måde får du styr på om et webshop system er et godt match. 


Men en hosted webshop, behøver du ikke tænke på vedligeholdelse, server og dine apps bliver opdateret for dig. Ulemper med en hosted webshop. Det er den hosted webshop løsningen, som bestemmer tempoet, i forhold til udvikling og lancering af fx nye apps. hostede webshop løsninger er ikke altid først med de nye funktioner. 

Det er 100% overladt til webshop løsningen. Er du nystartet og ikke har teknisk indsigt i hvordan en webshop fungerer, kan en hosted webshop være nemmere at administrere.

Med Open source bestemmer du selv, hvornår du vil udvikle og tilføje nye funktioner. Men du er selv ansvarlig for vedligeholdelse, server og opdatering af de apps du bruger. Du kan tilpasse og udvikle din webshop i det tempo du ønsker. Men du betaler selv. Det kan betyde flere uforudsete udgifter til vedligeholdelse. 

Hostede webshop systemer:

Dandomain, Smartweb, Shopify, Scannet, Shoporama er alle hosted webshops. Jeg arbejder med www.weebio.dk, Weebio er også en hosted webshop.

Open Source webshop løsninger:

er Wordpress, Magento, Prestashop og flere andre.

 

Du kan fx oprette en test webshop, uden at du skal indtaste kreditkort oplysninger. Du får 30 dage til at teste og gøre dig bekendt med løsningen og vil være bedre rustet, til at vælge en webshop løsning der passer til dig.

Du kan fx tage udgangpunkt i de systemer, som andre nævner.



vh. René

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder selv med opstart af webshop, og jeg kigger meget på Squarespace som dig selv.

Kom du til en konklusion om hvad du valgte - og hvorfor?

Mvh Philip

Tilmeldt 20. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Philip,

Jeg prøvede de forskellige jeg kunne finde, og var ikke synderligt imponeret over de danske bud. Jeg endte selv med at bruge Shopify. Det har lidt færre drag-and-drop design features end Square Space, tilgengæld har jeg adgang til hele koden hvilket gør det nemt når jeg har arbejdet som software ingeniør. Dertil så er det "nemt" (læs: der er ca. 10000 strenge) at oversætte alt du skal bruge. Shopping delen er fornuftig og ordre/faktura/tilbagebetaling virker nemt. De få ting jeg har manglet har jeg så kodet op selv, men dem havde jeg nok manglet på Square Space alligevel.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress + Woocommerce + Betalingsgateway (Paylike, Stripe, Clearhaus mv. kortgebyr.dk) + Diverse addons du nu har brug for.

Det synes jeg virker fint. Det er garanteret ikke det nemmeste, men det er da lykkedes for mig selvom jeg inden start havde stort set 0 viden om det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)