Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomheds Regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne starte en enkeltmandsvirksomhed og har derfor nogle spørgsmål som jeg synes bliver undgået alle steder man kan læse om virksomheds typen. Jeg er meget ny indenfor dette felt, så jeg beklager hvis spørgsmålene er selv indlysene.

Kan man lukke en enkeltmandsvirksomhed igen?

Får man en ny bankkonto som hører til sin enkeltmandsvirksomhed?

Er det rigtigt at man ikke skal lave nogen årsrapport og at man ikke behøver at offentliggøre sit regnskab?

Tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

PatrickWill:

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne starte en enkeltmandsvirksomhed og har derfor nogle spørgsmål som jeg synes bliver undgået alle steder man kan læse om virksomheds typen. Jeg er meget ny indenfor dette felt, så jeg beklager hvis spørgsmålene er selv indlysene.

  1. Kan man lukke en enkeltmandsvirksomhed igen?
  2. Får man en ny bankkonto som hører til sin enkeltmandsvirksomhed?
  3. Er det rigtigt at man ikke skal lave nogen årsrapport og at man ikke behøver at offentliggøre sit regnskab?

Tak på forhånd.

1 Let ja - i modsætning til selskaber som tager lang tid

2 Man skal have sin bank til at tilknytte CVR til en bankkonto - og det vil idag ofte koste et gebyr - ikke noget der sker automatisk

3 Ja man fører regnskab og udfylder udvidet selvangivelse og opbevarer regnskab 5 år hvis skat vil kontrollere - men intet offentliggøres 

Overvej meget at bruge 55 kr på e-bog eller paperback om Personlig virksomhed som link her - den dækker alt fra stiftelse, til regnskab, skat, moms og en masse andet du bør kende til

god vind med projektet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Aug 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

2 Man skal have sin bank til at tilknytte CVR til en bankkonto - og det vil idag ofte koste et gebyr - ikke noget der sker automatisk

Vil det sige, at hvis man ikke gør det, betaler man både almindelig skat og virksomheds skat fordi de tjente penge vil ryge ind på ens privat konto? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

PatrickWill:

Cookie - John Hannover:

2 Man skal have sin bank til at tilknytte CVR til en bankkonto - og det vil idag ofte koste et gebyr - ikke noget der sker automatisk

Vil det sige, at hvis man ikke gør det, betaler man både almindelig skat og virksomheds skat fordi de tjente penge vil ryge ind på ens privat konto? 

nej - skat har intet med bankkonto at gøre - skat er af indtægter og intet andet - indtægt minus udgift = resultat til skat. Hvad der sker på en bankkonto er helt ligemeget og i personlig virksomhed kan du indsætte og hæve lige så tosset du vil, uden skat 
Derfor brug 55 kr http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)