Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktbilleder med fra Alieexpress

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er i gang med at åbne en webshop med produkter fra Alieexpress til at starte med.

Er der nogen som ved om man automatisk får produktbilleder med i købet eller hvordan man kan få dette?

Jeg køber ind fra mange forskellige sælgere.

Victoria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kort og godt - du må aldrig bruge produktbilleder uden fotografens eller rettighedshaverens tilladelse. Kinasites kan sagtens sige de er ligeglade men du kan retsforfølges hvis du IKKE er stensikker på rettigheden

Generelt får man ikke produktbilled rettighed den vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man ser på Alieexpress' hjemmeside - så ser det ud til at det ikke er billeder de selv har taget - i hvert tilfælde ikke alle sammen, idet det ser ud som om en del af dem er fra producenterne.
Men i stedet for at vi gætter - er det bedste vel at spørge Alieexpress. 

Tilmeldt 14. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Ja nok en god ide at kontakte Alieexpress.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal passe meget på billederne derinde, på Alibaba mm. De tager dem selv fra nettet nogle gange, og kopierer du dem og bruger dem, kan du pludselig stå med en større regning for krænkelse af ophavsretten.

Så det bedste du kan gøre, er at spørge om lov. Hvis du ikke er sikker, så tag dine egne billeder.

Husk på, hvis problemet opstår, så står du med en sag, du evt skal sende videre mod et firma i Østen, dvs du ender med hele regningen selv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 14. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det endte med jeg skulle skrive direkte til samtlige 21 sælgere hvoraf kun 1 sælger sagde nej til at bruge billederne fra deres side. Så det var faktisk ret nemt. Det har jeg så på skrift på min mail som dokumentation.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan være godt nok, men du skal vide, at mange Kina sælgere siger JA - uden selv at eje billedet og lad os sige du får JA til at bruge et original billede fra Apple - så får du krav fra dem og kan ikke bruge en kina sælgers ok til at du må bruge billedet, til noget som helst

Du kan retsforfølge Kina manden i Kina hvis du har råd og lyst, men apple går på dig - længere er den desværre ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Matanna:

Det endte med jeg skulle skrive direkte til samtlige 21 sælgere hvoraf kun 1 sælger sagde nej til at bruge billederne fra deres side. Så det var faktisk ret nemt. Det har jeg så på skrift på min mail som dokumentation.

Du skal lige sikre dig, som John skriver, at sælgerne så også ejer rettighederne til billederne, og det ikke er billeder, de selv har kopieret fra andre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 14. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder i hvert fald noget afskrækkende igen lige pludselig, efter jeg lige troede alt var på det rene. Men godt at vide hvor obs man bliver nødt til at være. Men man kan vel så heller ikke være sikker på, det er rigtigt hvis de så siger det er deres egne billeder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Matanna:

Ja, det lyder i hvert fald noget afskrækkende igen lige pludselig, efter jeg lige troede alt var på det rene. Men godt at vide hvor obs man bliver nødt til at være. Men man kan vel så heller ikke være sikker på, det er rigtigt hvis de så siger det er deres egne billeder.

korrekt nej. Det der vil ske, hvis de ikke har rettighed er, at den der har det kræver erstatning for dig, der jo bryder rettigheden 
Du kan så starte retssag i Kina hvis du har råd og lyst

Masser af disse sælger kopierer billeder fra producentens side - nogen gange fra pressemateriale, men det betyder ikke, at de må bruges kommercielt, og med mindre dem der sælger til dig rent faktisk HAR rettigheden, så er hele ansvaret dig - og i øvrigt samme hvis vi taler skadelige stoffer - falsk CE mærkning osv - Det er den der bruger/importerer som står med 100% ansvar mod den der lider skade

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)