Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kaster en god investering af sig generelt ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen erfaringsrige personer som har et godt bud på hvad en rimelig sikker investering kaster af sig hvis den er rigtig go, er det 5-10-15 % eller mere ?.

Jeg kan sikkert læse mig til det, men hvorfor ikke bruge andres erfaring istedet for en lang analyse med dokumentation osv.

Nogle erfaringsrige som vil komme med et godt troværdigt bud :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Den følger markedet - og med lidt held en procent bedre - men der er INGEN seriøse undersøgelser der viser, at der er eksperter som på sigt banker markedet seriøst
Der er tonsvis der påstår de i 8 år ligger 8% over markedet, og det kan sagtens være tilfældet - men ikke noget man kan på sigt. Markedet  er det man skal gå ud fra at kunne følge - der er ikke en kina mands chance for, at man møder en der ved  meget mere om hvad der kommer til at ske end flere mia andre

Og dette ud fra  - rimelig sikker, for vil du tage risiko, så er der helt andre muligheder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Fra  4ever4you.dk Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

:

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

En rigtig god investering = afkast >100%
Og med det mener jeg når du sælger eller alternativt i dividender.
En god investering ville jeg sige lå omkring de 30%.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er værd at huske på, at historiske afkast er netop dét - historiske. Der er ikke nogen rigtig evidens for, at investeringer eller investorer som historisk har været positive også er det imorgen eller om et år eller hvor lang din horisont nu er.

Der findes tonsvis af feel-good rådgivning og peptalk af mennesker, som virkelig mener, at de har slået markedet og derfor vil fortsætte i samme spor. Det er sandsynlighedsregning, og der er ingen garantier.

Den suverænt vigtigste investering er tid brugt på indsigt og oplysning. Nærværende deltager postulerer gerne, at et marked vil reagere efter samme mønster, når det udsættes for de samme stimuli. Hvis man oplyser sig selv om den politiske scene, følelser og fobier (relevant med Trump i Det Hvide Hus) trends og udvikling, kan man måske have en større chance for at ramme rigtigt med investeringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.:
Nærværende deltager postulerer gerne, at et marked vil reagere efter samme mønster, når det udsættes for de samme stimuli. Hvis man oplyser sig selv om den politiske scene, følelser og fobier (relevant med Trump i Det Hvide Hus) trends og udvikling, kan man måske have en større chance for at ramme rigtigt med investeringer.

det er jo ikke forkert - men omvendt M.S. så sidder i mia andre og gør helt samme og mange - rigtig rigtig mange mio vil se ting helt ens, og det er derfor det er så svært, at sidde som en person eller superinvestor vidende, og regne med at kunne få solgt INDEN de her mange mio andre har gjort det, og det er derfor påstanden om, at man ikke skal forvente at kunne slå markedet. Man kan vælge at gamble/tage risiko og så kan man slå det - både op og ned, men når vi taler om det trådstarter vil have "en rimelig sikker investering" - så er omkostninger nok mindst ved at følge index helt enkelt

Jeg er basalt set helt enig med Morten Münster https://mortenmunster.com/aktieinvestering-er-ren-og-skaer-astrologi/   men måske man kan styre uden om nogle af de farligste skær 

At vise f.eks 8% om året er ikke vanskeligt her og nu - C20 med de største danske ligger i det område per år hvis man tager seneste 10 år - men det betyder jo ikke de vil stige 8-9% til næste år 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)