Hej Jeg beskæftiger mig i min virksomhed, som arbejder indenfor rejser, med segmenterne: privat,(25%) virksomheder(50%), og offentlige kunder (25%). Pt bearbejder vi dem på stort set samme måde, men jeg er bekymret for at dette ikke er den rigtige metode. Derfor spøger jeg her efter sparring til at lave en bedre opdeling på de tre segmenter, så jeg kan øge vores konvertering. Al viden, ideer, mm, er velkommen :-) Vh. Mharritz |
Hej Mharritz,
Nu kender jeg ikke decideret noget til din forretningsområde, men det gør du jo selv.
Du kan jo starte med at tage et stykke papir og braine på en lang række områder.
Du kan lave en liste over alt det, som betyder noget for alle dine rejsende. Disse punkter kunne være: rejseform, hoteller, mad, drikke seværdigheder, betaling, forsikring og en lang række andre ting.
Hvis du har penge nok, så kan du få et firma som Gallup til at hjælpe dig med svar, men ellers kan du svare selv, hvis du tror du ved hvor vigtige disse ting er for hver af dine grupper. Når du så har prioriteret grupperne, så vil du være i stand til at se, at du overfor business rejsende skal lægge vægt på f.eks. hurtig transport fra lufthavn til hotel, hvor du overfor en offentlig kunde skal lægge større vægt på hotellets standard etc. (Nu er dette bare noget jeg slynger ud, men du må selv kunne identificere dette udfra dine nuværende kunder og salg)
Når du ved, hvad kunderne lægger vægt på, så har du jo nemmere ved at ramme dem.
Mvh Flemming