Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i Norge

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 21. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står den Norske moms til, er det samme som den danske på 25%?

Min kunde er en dansk kunde, jeg skal sende en pakke til Norge for dem

Da pakken faktisk er en gave, bliver det lidt sjovt at modtageren skal betale moms for gaven

så derfor vil jeg gerne vide hvad den norske moms stå til , så jeg ved hvor meget modtageren reelt skal betale

/Lene

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalsatsen er 25 % - og så en reduceret sats på 8 % for fødevarer mv......


Nu ved jeg hvad værdien er af "gaven" men grænsen for at modtage moms- og toldfrie gaver i Norge er 1000 NKR. 

Fra Køge
Tilmeldt 21. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

okey Whiskey

Er det helt lige gyldig hvilke fødevarer det er, med hensyn til reduktionen på 8 %

 chokolade, der har vi jo en afgift her i DK .

For at være helt sikker på jeg har forstået det rigtig,  hvis gaven er under de 1000 kr. er der ikke told på, også når det er erhverv?

/Lene

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgensens Delikatesser:
også når det er erhverv?

Fritagelsen gælder hvis det er privat til privat.  Omkring momsen så er den på 15 % på fødevarer - og ikke 8 som jeg fik skrevet. Det skulle også omfatte chokolade, men i norge er der også i lighed med i Danmark afgift på chokolade. Satsen kender jeg ikke.

Hvorfor ikke lade din kunde rode med disse problemer. Du påtager dig en eventuel risiko for at den norske moms opkræves hos dig, hvis de norske myndigheder ikke kan få den opkrævet hos modtageren.

Fra Køge
Tilmeldt 21. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for super svar

Og ja det kan du have ret i, det var nu mere fordi kunden havde spurgt om jeg kunne levere, og at de tidligere år har fået denne ekstra regning på at sende julegaver til norge.

Jeg har valgt at undersøge det inden jeg siger ja til noget 

endnu en gang tak for hjælpen

/Lene

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk på at Norge kan have høj told på visse fødevare, ligeledes kan ser være regler om fødevaren overhoved må indføres i Norge af veterinære hensyn.  

Fra Køge
Tilmeldt 21. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak Ravn

Jeg er ved at finde et firma i Norge der har samme type varer som jeg og levere dem fra Norge

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgensens Delikatesser:
Jeg er ved at finde et firma i Norge der har samme type varer som jeg og levere dem fra Norge

Jeg forstår ikke hvad det er du mener? 

Der kan være vare som ved import til kræve veterinær kontrol. I øvrigt er visse fødevare pålagt en absurd høj importtold.  

Fra Køge
Tilmeldt 21. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det er så bøvlet, er jeg ved at finde et firma i Norge, som sælger ligende produkter i Norge, så jeg handler med dem og de sender deres varer ud i Norge til min kundes kunde. .. så skal jeg ikke rode med told og moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)