Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammen med slut for at stifte IVS kommer krav til eksisterende tilsyneladende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker til at der ud over stop for nystiftelser, kommer krav om at alle eksisterende inden for 2 år skal have opbygget en bunden kapital svarende til ApS selskaber. ApS kapital sættes så også ned, så det bliver lidt lettere, men for mange næsten uden aktivitet, bliver det svært, og om et par år er IVS jo så udgået

Man må da ikke håbe at landets meget aktive stiftevirksomheder allerede har stiftet en masse til skuffen. Mere om det her https://startupjh.blogspot.com/2018/10/ivs-foreslaet-afskaffet-og-2-ar-til.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tallene viser tydeligt, at der er en grund til at stille spørgsmålstegn ved iværksætterselskabets berettigelse. Spørgsmålet er så om det er rimeligt at stille kapitalkrav til de allerede stiftede selskaber. I lighed med SMBA burde man måske bare stoppe for nystiftelser.

Og så har jeg svært ved at se hvad det gavner erhvervslivet at kapitalkravet sættes ned nok engang for ApS.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Tallene viser tydeligt, at der er en grund til at stille spørgsmålstegn ved iværksætterselskabets berettigelse

Delvis enig. Det kan jo også stille spørgsmål ved stifternes evne til at drive forretning?, overholde regler? osv. Der er nogle, der er lukket ned på grund af fejlslagen iværksætter evne. Der er nok også nogle, der er lukket med "vilje". (Læs: selskabstømning)

Er der lavet analyse på "1 Euro-selskaber", hvordan de håndterer dette? Der "hænger" stifter og ejer på den i, jeg kan ikke huske hvor længe.

Henrik Koudahl:
Og så har jeg svært ved at se hvad det gavner erhvervslivet at kapitalkravet sættes ned nok engang for ApS.

Det er nok, når hvis den ene lukkes, så skal det være "rimeligt" at starte ApS. Men der er jo også brodne kar, ligesom i A/S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Og så har jeg svært ved at se hvad det gavner erhvervslivet at kapitalkravet sættes ned nok engang for ApS.
principielt enig  .Dog skeler man måske til IVS og siger de så skal have et lille bolche til at tage den sure eftersmag - så de "blot" skal ramme måske 40.000 kr frem for 50 t - eller tænker jeg galt?

Det kan jo være hårdt - Jeg tænker på en del jeg har set med 4 der stifter holding for en krone hver og går sammen om ET drift


Her skal drift vel i princip spare 160.000 op efter skat (ca 205t overskud) for at hvert holding kan have værdi af 40 t anpartskapital inden 2021.

Klart at det altid har virket "skørt" med 4 granvoksne der putter 25 øre hver i drift som så måske kun omsætter ganske lidt og måske med underskud, men der må være mange - måske specielt delte holding som får vanskeligt ved det

Jeg tror man vi lave rent snit, men kunne godt have set de eksisterende forsætte. Omvendt har jeg jo i seneste måned set mange beskriver hvordan de som stifte selskaber bare vil have nogle 100 ivs klar i skuffen (eller mere) og den lukker man jo effektivt ned for :) 

Vi mangler at se loven
Bliver den som fremlagt -

Bliver det 40 t i nyt krav -

Skal der stadig revisorerklæring til for at ændre til ApS når de forventede 40 t nås (jeg tror ja)

Må man fra 2021 stadigt være IVS med 40 t kapital - som så derefter kan falde  eller skal man omregistrere til ApS -

Kan der blive lettere beregninger for at gå fra IVS til personlig virksomhed for de IVS som ikke klarer grænsen (simple formler for goodwill og aktiv opgørelse osv)

Og når de det til 1/1 (jeg tror det)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke give dig stjerner for dit indlæg.
Mærkeligt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)