Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattemæssige fradrag ved kampagne på Groupon, Tipster ect.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer


Vores chef overvejer at køre en kampagne på Tipster. Det kan man mene om hvad man vil - men han har bedt os undersøge om der er nogle skattemæssige fradrag ved det?

Vi er en mindre café, og tilbuddet vil være 50% på en middags menu. Vil det i bogføringen blot figurerer som en rabat, og derved gå udover vores bruttoavance, eller vil man kunne postere den under reklame og "vareprøver". Er der nogle der har erfaring med dette?


Vh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej nedsat pris giver mindre indtægt og det er så det fradrag Man kan aldrig postere egen indsats til udgifts værdi

Selve kampagnen i det omfang den koster vil give fradrag for omk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :) 


Hvordan i forhold til at vi fakturerer Downtown, og bogfører det som provision? 

Chefen mener helt bestemt der er noget at hente, men jeg må desværre melde pas til ham

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tarzan21:

Tak for svaret :) 


Hvordan i forhold til at vi fakturerer Downtown, og bogfører det som provision? 

Chefen mener helt bestemt der er noget at hente, men jeg må desværre melde pas til ham

Det er lidt sort snak for mig. I fakturer downtown - som jeg ikke aner hvem er - men vel som momspligtig fakturering og det er så en indtægt som er skattepligtig uanset hvad i bogfører som, provision, salg, omsætning. Alle indtægter er som sådan jo med i det skattepligtige resultat, ganske som alle udgifter man har regning på og som alene er taget for at øge indtægterne, som udgangspunkt er med til at trække resultat ned og dermed skat ned

Har du overvejet at foreslå chefen I knytter en kyndig bogholder til jer som I kan høre om ting?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Os der har gået på handelsskolen har lært

sætter man salgsprisen ned med feks 50% falder omsætningen også med 50%, men når prisen falder stiger kundetilgangen, spørgsmålet er så vil tilgangen af nye kunder opveje som minimum faldet. Tilgangen skal være større, så omsætningen stiger.

I kan så tage 50% af den nuværende omsætning og dividere med prisen gennemsnits menu, det er det antal kunder som skal handle ekstra i cafen, og hvor lang tid tager at lave en menu kan i nå det uden ekstra personale.

Downtorn er vel det samme som just it og vil ikke give ændring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)