Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til opstart af virksomhed? IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, alle Amino'er!
Jeg står og gerne vil starte min egen virksomhed, og jeg har bestemt at, det skal være et Iværksætterselvskab.
Kan i måske give nogen råd, til hvordan man starter sådan en op? Altså med investering osv.
Hvordan vil i gøre, hvis i skulle starte virksomhed?
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Du skal være velkommen til at sende mig en mail peteradser@icloud.com med de spørgsmål du har, så skal jeg med glæde hjælpe dig.

Vh. Peter
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy-fitnessinvest:
Hej, alle Amino'er!
Jeg står og gerne vil starte min egen virksomhed, og jeg har bestemt at, det skal være et Iværksætterselvskab.
Kan i måske give nogen råd, til hvordan man starter sådan en op? Altså med investering osv.
Hvordan vil i gøre, hvis i skulle starte virksomhed?

Jeg ville i dag ikke stifte IVS. Der kommer lov (med meget stor sikkerhed) som nedsætter ApS kravet til 40t og samtidigt lukker for nystiftelse af IVS og krav om alle stiftede senest udgangen af 2020 skal have opbygget bunden reserve på samme 40. t og det kræver 50.000 kr overskud før skat - som skal bindes. 

Enten skal du altså selv skyde 40 t beskattet ind eller have det 50 t i overskud bundet, og i sidste fald stadigt kun fradrag for 1 kr (udgår fra et i alt her) og aktieskat af resten ved salg eller lukning. Samtidigt har formen IVS længe haft dårligt ry og det bliver ikke bedre.

Banker og andre vil endnu mere nu end tidligere tænke: IVS - Det er kortvarigt - om 2 år lukker det - enten ved tvang som alt for mange andre, eller i bedste fald, det lukker på ordentlig vis og ejeren skal stifte personlig virksomhed og alle aftaler skal laves om. Det har vi ikke lyst til. Det samme kan mange leverandører med rette tænke. Det er ikke sjov at have en kunde som om 2 år kan få afgjort sin fremtid med tommelfinger ned.

Vil du selskab, så ApS. Jeg kender ikke din aktivitet og forhold omkring andre medejere, men alternativet er jo, hvis du ikke har større risiko, at stifte personlig virksomhed, bygge den op, og bliver den en succes, så lave skattefri omdannelse til ApS, og har du ikke den lyst eller det behov, så blive som enkeltmands. 

Der er mange fordele ved enkeltmands i mange tilfælde. Læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Enten skal du altså selv skyde 40 t beskattet ind eller have det 50 t i overskud bundet, og i sidste fald stadigt kun fradrag for 1 kr (udgår fra et i alt her) og aktieskat af resten ved salg eller lukning. Samtidigt har formen IVS længe haft dårligt ry og det bliver ikke bedre.

Hvis du har et overskud før skat på 50.000 og bruger det til at omdanne til et aps så er anskaffelsesprisen på anparterne ikke 1 kr. Der vil også være fradrag for de 39999 øvrige kr (hvis udgangspunktet er et kommende aps på 40.000 kr).  Eller har jeg misforstået dit svar?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Hvis du har et overskud før skat på 50.000 og bruger det til at omdanne til et aps så er anskaffelsesprisen på anparterne ikke 1 kr. Der vil også være fradrag for de 39999 øvrige kr
Du har forstået mig helt korrekt. Men har du virkelig ret. Hvis du har et overskud før skat 50 t = ca 40 t efter tjent i dit IVS - ændrer det så ved anskaffelsessumen var 1 kr?

Er det anderledes end hvis et ApS er stiftet for 50.000 i dag - opbygger overskud på nye 50.000 til og har en kapital på 100.000 kr ved en lukning eller et salg. Her er anskaffelsesværdien vel stadigt de oprindelige 50.000 kr  - De nye er selskabsbeskattede, men vil få nye 27/42% skat ved salg

Kan et IVS stiftes for 1 krone og så få øget kapitalen ved overskud - til 40.000 kr - og så kan ejer sælge anparterne for 40.000 kr uden ny aktieskat?

Det er i så fald mig der ikke ved hvordan det fungerer - jeg har aldrig hørt at overskud i et ApS - der øger EK - uanset de bliver tillagt fri eller bunden kapital betød ejer fik højere anskaffelsessum? 

I så fald er det da oplagt altid at stifte med så lidt - hvis 22% selskabsskat betyder ejer slipper for 27/42% aktieskat ved realisation af selskabet men??

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har forsket lidt og jeg er ret så stensikker på at stifter du for 1 kr IVS og så lægger selskabets resultat efter skat 39.999 til bunden kapital for at omregistrere til ApS, så er anskaffelseværdien ved senere luking eller salg af anparter stadigt 1 kr og ikke nu 40.000 kr - Der må være noget helt misforstået her

Det sker kun hvis man skyder 39.999 egne beskattede midler ind som ny kapital , men ikke ved at man har overskud i selskabet på ca 50.000 kr og får 40.000 kr selskabsbeskattet til at lægge til bunden kapital.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hørte aldrig fra Whiskey eller Henrik her - men er meget sikker på vi taler forbi hinanden og at, hvis man gør fra 1 kr til 40.000 kapital i IVS til omdannelse ved at man overføre beskattet overskud til reserverne - så er det kun 1 kr og ikke 40.000 kr man har i bundgrænse ved senere salg af selskabets anparter - eller lukning. Det ville man have hvis man stiftede ApS med de 40.000 (50 t idag men ventes at blive 40 t) - og så var pengene jo også personligt beskattede og ikke kun 22% selskabsbeskattede

Jeg spurgte for at være sikker FSR sådan, og svaret kan ses. Vi må gå forbi hinanden på en eller anden måde her

EMNE: Aktieskat ved opsparing i IVS

John Hannover : (09.10.2018 14:12) En bekendt mener, at hvis man stifter IVS for 1 kr og så via overskud der er selskabsbeskattet sparer kapitalen op til bundet 50.000 kr og omdanner til ApS, så har man et bundfradrag ved salg af anparterne eller lukning, på 50.000 kr før der er 27/42% aktieskat

Jeg mener kun man kan få 50.000 kr bundfradrag ved selv at have skudt - frie midler ind for 50.000 kr, og - Hvis det er selskabsbeskattet overskud alene der tillægges reserverne, som ligger til grund for omregistrering fra IVS til ApS, så er der aktieskat af alt der ligger over den oprindelige IVS kapital, f.eks på 1 kr

Hvad er op og ned her?

venligst John Hannover

Torben Nielsen (09.10.2018 20:28)

hej

 du har ret, man får kun en anskaffelsessum på 1 kr.

mvh

Torben Nielsen

FSR- danske revisorer 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)