Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag for kontor til holding eller drift selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer Pt. et holding selskab som ejer 50% af et drift selskab. (Selskab 1)

Derudover er jeg ved at skifte yderligere et driftselskab som holding selskabet kommer til at eje 100% (Selskab)

Alt den fysiske aktivitet af selskab 1 (lager, kontor mm) foregår fra min egen adresse

og alt aktiviteten af det nye selskab kommer også til at foregå herfra.

Da de begynder at gribe lidt om sig ønsker jeg nu at indrette mig i en uudnyttet del af huset. 

mit spørgsmål er så. hvem skal leje dette kontor samt afholde udgifter til indretningen af det.

Umiddelbart giver det jo mening at det er holding selskabet, da begge de andre ligger under dette.

Men så er der jo ikke noget moms fradrag.

Så jeg påtænker at lade det nye driftselskab som mit holding selskab ejer 100% afholde alle udgifterne,

Er dette lovligt?

eller hvordan skal dette evt. gøres for at det bliver gjort korrekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det selskab som anvender lokalet skal betale lejen - ikke holding men det som driftsmæssigt anvender lokalet
Jeg udgår fra det er noget du har erhvervsmæssigt siden du taler om moms - og så opstår der jo en lejeindtægt til dig selv på kr xxx til fuld skat i det selskab og en tilsvarende lejeudgift på kr xxx som fradrag 

Ejer du begge selskaber/alle selskaber og lejemålet giver det ikke en samlet fordel som jeg ser det

Privat er der jo så ikke moms men samme sag hvis det er ejerbolig - fuld skat af lejeindtægt modsvarer fuldt fradrag for lejen i selskøbet der lejer

Du har ingen fordel af at leje ud hvis det er et privat hus når det er til erhverv der giver fuld skat uden fradrag. Der er det alene % af ejendommens skat og evt forbrug og - skarpe krav til adskillelse

I alle fald, det selskab der bruger lejen betaler den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge selskaber kommer til at benytte lokalet.
Men det selskab som jeg kun ejer 50% af, vil blive det selskab som primært kommer til at bruge det.

Bygningen ejer jeg selv privat.

Jeg havde ikke tænkt mig at opkræve leje, men kun fratrække de udgifter som det koster at indrette lokalet, så det kan benyttes.
Er dette muligt?

Og skal det nødvendigt være det selskab som har den største aktivitet i lokalet. Som afholder udgifterne.?
Eller må det gerne være det andet selskab som jeg ejer 100% og der så evt. Vil komme en månedlig mellemregning mellem de 2 selskaber?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afgørende er at det betales af dem som bruger i % osv - om det så er med mellemregninger er nok mindre vigtigt
I dit privathus er det nok godt at få råd om hvad du kan trække af udgifter til indretning - hvad kan være forbedring og bruges af huset siden osv - også i forhold til fratræk af moms

Der er specielle regler for indretning af lejede lokaler der skal overholdes - google det eller bedre, gå til en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pas på og overvej at søge rådgivning om dine konkrete forhold, for det her kan blive rigtigt dyrt.

Hvis dit selskab afholder udgifter til ombygning af en ejendom, som du ejer privat, bliver du personligt skattepligtig, hvis det kan anses for at give en varig værdiforøgelse af ejendommen. 

Se fx. Landsskatterettens kendelse https://skat.dk/skat.aspx?oid=1707504

og endnu værre, Højesterets dom https://skat.dk/skat.aspx?oID=1755170

Hvis det på den anden side er indkøb af nogle få lagerreoler til et par tusinde, som du påtænker, så vil mit gæt være, at det ikke vil give problemer med SKAT at lade selskabet betale for det. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)