Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto ,

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Henrik Koudahl:

Læs mit link ovenfor. Der er det juridiske grundlag for at banken kan kræve erhvervskonto.

Nu var banken augmentet jo at man skulle have en erhvervskontor pga. hvidvaskningsreglerne, det er vel ikke korrekt ?  

Hvis du læser den afgørelse Henrik linker til, kan du se at Danske Bank bl.a. bruger hvidvask regler som argument for at en privatkonto ikke må anvendes til erhvervsformål.

Tilmeldt 21. Jun 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Den afgørelse er fra 2013 , og jeg kan da så undre mig over , at jeg har fået lov at bruge en privat konto , til erhverv i de sidste 5 år 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

RLTP:

Den afgørelse er fra 2013 , og jeg kan da så undre mig over , at jeg har fået lov at bruge en privat konto , til erhverv i de sidste 5 år 

det kan du godt undre sig over - der er jo kun brug for sådan en afgørelse EN gang, så danner den jo grundlag- og det ændrer jo ikke ved at banker altid har kunnet sige nej - i begyndelsen tillod mange det - som tiden gik færre og færre og nu kom turen så til dig - så hvad du lige vil bruge din undren til er svært at forstå.
Der er som heller ikke nogen seriøs grund til at undre sig over banker vil tjene penge - det er som ret normalt - og man må så som med alt andet - regnskabsprogram, tøjshop og ostehandel, handle der hvor man synes der er bedst match mellem det man får og det man giver.

Brug tiden konstruktivt på at forhandle med banken om prisen og/eller skift til en anden der vil knytte cvr til personlig konto uden pris, hvis du kan finde sådan en idag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man bruge en udenlandsk konto som selvskabs konto, tænker på i forhold til staten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må du - den skal blot af hensyn til momsretur ol være tilknyttet nemKonto med dit CVR men ja det kan udenlandske banker sagtens (men ofte dyrere og mere kompliceret)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)