Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vikarbureau

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

Er der nogen der kan hjælpe mig med et par oplysninger :-) 

Da jeg påtænker mig at starte eget vikarbureau, har jeg et spørgsmål ang. faktureringsprisen.

Er der nogen der ved hvad et vikarbureau, tager for:

Social og sundhedshjælper 

Social og sundhedsassistent

Sygeplejeske

 På forhånd tak

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når du skal starte et vikarbureau er der ihvertfald 3 ting du skal tænke på. Det er faktisk de samme tre ting du skal tænke på når du skal sælge et eller andet.

1 For det første vil et ordentligt salgsystem øge dit salg med 30 pct

2. For det andet kan det at følge en bestemt procedure øge dit salg med 20 pct.

3. For det tredje kan det at have en positiv indstilling til tingene øge dit salg med 50 pct.

Det er ikke noget jeg har fundet på. www.salgspotentialet.dk har en gratis e-bog på deres hjemmeside, som jeg kun kan anbefalde.

Når det er drift og start af et vikarbureau svare de tre ting til.

1. Have et ordentligt system til administration af vikare, kunder og bookinger - Se  www.vikaradministration.dk

2. Følge en bestemt procedure - Standard kontrakter til kunder og vikarer samt en standard måde at ansætte en ny vikar.

3. Tro på at det lykkedes. Det eneste der skal til er at du idag gør det lidt bedre end igår. Det kan f.eks. være at du booker en vagt lidt mere præcist og får en lidt bedre dialog med din kunde mens du booker vagter, eller at du får ansat en ny vikar.

Den sidste ting kan jeg ikke hjælpe dig med, men jeg kan hjælpe dig med den første. Det skyldes at mit firma har udviklet og nu sælger et system til administration af vikarer og kommunikation med kunderne samt vikarerene. Du kan læse meget mere om det på www.vikaradministration.dk. Det gør vi således at der både er fokus på dine, dine kunders og dine vikarers behov.  Hvis du vil vide mere så kontakt mig på mail mol@gammapartner.dk eller tlf. 2618 5931

For at få kendskab til faktureringsprisen så ring til et par sygehus og spørg hvad de vil betale og spørg også om hvad de betaler idag. Det kan være de ikke vil svare på det sidste, men det første svar er også NOK.

Held og lykke med det Smile

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke kun systemet, som giver succes - men også dygtige og stabile medarbejdere.

Det får man ved dygtig udvælgelse og vedvarende kontakt til medarbejderne - ikke pr. e-mail, sms eller lign. "Dygtige" medarbejdere har typisk også nogle "dygtige" venner, og så får man mange tilfredse kunder.

Er databasen 100% webbaseret?

5 kr. pr. bookning er dyrt i længden, hvis man har rutinekøbskunder. Det burde være pr. ordre.

Er der nogen referencer?Geeked

Alternative systemer kan være: ProAXP - http://www.consendosystems.dk/  , ISAK - http://emini.dk/solutions.php

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis er det de dygtige medarbejdere, der søger for succen. Derfor fortjener de også de bedste produkter. Og naturligvis er SMS, e-mails og webportal ikke nok, men det hjælper.

Noget andet er at prisen på 5. kr pr booking er UTROLIG BILLIG. (Prøv at undersøge hvad andre tager !) Den har endda den fordel at vikarbureauet pris lige pludselig ikke længere er en fast pris men en variable pris, der afhænger af hvor meget de har at lave !!.

Endelig tilbyder vi naturligvis også at kunden kan købe hele systemet, så efter en engangsinvestering bliver systemet næsten gratis for kunden.

Og ja vi har allerede aftale i hus.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, jeg kender priserne på de andre produkter.

Vi har en rutinekøbskunde, som benytter os 6 dage pr. uge. Det er dagsvikariater. Der bookes mellem 12 og 18 personer hver dag.  Plus alle de andre kunder.

Det er 312 dage gange 15 personer gange 5 for en rutinekøbskunde. Mange vikarbureauer har flere af den slags kunder, så det vil måske kunne betale sig at købe hele systemet.

Hvad koster hele systemet?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Netlady.

 

Vedr SOSU.

De store vikarbureauer plejer at tage overenskomstlønnen og ganger den med to eller tre - medmindre det er i udbud. Hjælpere og assistenter koster stort set det samme.

Du tager den standard overenskomst indenfor branchen og finder først ud af hvad det koster helt præcist for hvilken type vagter - så beslutter du dig for om du vil have måneds- eller timelønnede. De månedslønnede er billigere hvis du kan skaffe en masse vagter.

En almindelig hverdags dagvagt bliver sjældent solgt til under 300kr pr. time.

Når de store købere af vikarydelser laver udbud ender vi på 10-30% avance på vikarer indenfor denne branche.

 

Er du nystartet får du ikke lov til at være med i udbud, men jeg vil gerne give dig følgende råd:

Er der rent faktisk nogen offentlige "virksomheder" der gider handle med dig spørger de næppe hvad det koster - får du dem i nettet så skriv hvad du synes du kan forsvare på regningen - tag til du bliver flov + lidt ekstra - det offentlige er ragende ligeglade med hvad det koster.

 

Skal du udbyde sygeplejesker skal du have en sygeplejeske i ledelsen og godkendes af sundhedsstyrelsen hvis jeg ikke husker galt, men det er du nok opmærksom på. Er du ikke parat til dette kan du uden problemer udbyde hjælpere og assistenter med det samme.

 

Det er desværre mit indtryk at det er en meget lukket branche som også er præget af korruption - men jeg ønsker dig da held og lykke :) Der er jo store "arbitrage-muligheder" på sådan et marked hvor konkurrencen er helt "gået i stå" - det burde være nemt at give medarbejderne en bedre løn end overenskomsten foreskriver og samtidig tjene kassen - hvis man altså kan hive kunderne hjem. Hvis kunderne var interesserede (hvilket de ikke er) kunne de også samtidig spare penge da priserne som de er nu er skyhøje.

 

Jeg personligt er ved at brække mig over at det offentlige sviner med mine og dine penge - de burde gøre alt hvad der står i deres magt for at forvalte mine skattekroner ordentligt.

 

Held og lykke med projektet !!! :-)

VH Jørgen Olsen

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for din interesse i vores system. Jeg er sikker på at vi kan finde en løsning, der også passer jer prismæssigt.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på tlf. 2618 5931 eller sende en mail til mol@gammapartner.dk så kan vi tage et møde, hvor vi finder ud af om et samarbejde er muligt.

Jeg kan desværre ikke give dig en pris før efter mødet eller en telefonsamtale. Vi skal jo også finde ud af om systemet dækker jeres behov.

 

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

SKulle det ikke have været sendt til hende direkte Morten Big Smile?

Jeg er enig med Jørgen så langt at viokarbureauerne plejer at være gode til at sætte priser på vikarservice. Når det så er sagt så er der milevid stor forskel på at aflønne en freelancer eller en vikar som man ikke har nogle forpligtelser overfor contra en ansat hvor man forpligter sig til at betale en fast løn, feriepengeforpligtelser, barsel etc. etc. Samtidig er mangel på sygeplejere m.v. ofte også udtryk for at der går menneskeliv og så man som myndighed sætte menneskeliv over penge.

Noget helt andet er så at lige præcis på sygepleje-området er der rigtig mange danske vikarbureauer som har stor succes med at sende danske sygeplejere, læger m.v. til Sverige eller til Norge. Der skal man så bare huske på reglerne om arbejdsudleje m.v. Der er rigtig meget administration.

Det er fint at du spørger her til priser etc. på vikarer for et eller andet sted vil jeg sige at du nok vil have vanskeligt ved at komme ind hvis du ikke i forvejen har et grundigt kendskab til markedet. og de faktorer der gør sig gældende.   Når det så har jeg - via en revisorkunde - set et eksempel på noget lignende det du taler om hvor de brugte 1/2 år på at læse alt hvad der var værd at vide, for derefter at etablere sig og så gik det bare rigtig stærkt. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har selv et meget stort vikarbureau indenfor SOSU som kunde, og det er rigtig meget pres på prisen, som er nedadgående.

Der kan dog stadig tjenes ret store penge.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)