Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag - meget tvivl om meget!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Som ejer af en virksomhed der er enkeltmands betaler jeg B-skat. Jeg har en revisor, men stiller bare følgende spørgsmål af nysgerrighed;

Afregnes kørselsfradraget 1:1? dvs har man et fradrag på 10.000 kr, trækker man så dette fra ? 

Hvilke andre ting foruden udgifter kan man trække fra sit skatteregnskab? Her tænker jeg på sådan noget som arbejdsmarkedsbidrag og den slags, antaget at ens overskud er 100.000/år

Trækkes gaver/doneringer til fx UNICEF fra 1:1? får man et fradrag på 1000 kr, hvis man har doneret 1000 kr?

Er der andre mekanismer der gør, at ens skattesats nedsættes.

Jeg spørger fordi, at jeg inderligt er nysgerrig. Min virksomhed har et overskud på 382.000 kr /år efter fratrukket udgifter (før fratrukket er det 485.000). Er min skat så cirka 40% af 382.000? Spiller de omtalte ting ikke også ind (befordring, Arbejdsmarkedsbidrag , donationer osv) ? I givet fald hvor meget?

Bedste hilsner 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt samme spørgsmål som din revisor bør kunne besvare.

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg da godt. Men jeg har brug for det skriftligt, så jeg kan forstå det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

strangers:

1

Afregnes kørselsfradraget 1:1? dvs har man et fradrag på 10.000 kr, trækker man så dette fra ? 

2

Hvilke andre ting foruden udgifter kan man trække fra sit skatteregnskab? Her tænker jeg på sådan noget som arbejdsmarkedsbidrag og den slags, antaget at ens overskud er 100.000/år

3

Trækkes gaver/doneringer til fx UNICEF fra 1:1? får man et fradrag på 1000 kr, hvis man har doneret 1000 kr?

4

Er der andre mekanismer der gør, at ens skattesats nedsættes.


1

Du fører meget nøje kørebog da du er ejer og kontrollerer dig selv og derfor langt mere udsat for kontrol problemer og ja - det beløb du når til giver fradrag ex hvis du har 100.000 i resultat til skat og kørsel 5000 så er dit resultat 95.000 og værdien af kørselsfradrag er jo så din skatteprocent af det.

Nej skat og am bidrag er ikke fradrag der har med virksomheden at gøre - det er dine egne udgifter - b-skat og AM bidrag osv uden fradrag 

3

Donationer der gives i personlig virksomhed til skattegodkendte formål af.eks enkeltmandsvirksomhed kræver at det er indehaveren som kan få fradraget. Det er betingelse, at det gives i indehaverens CPR som så indberettes af modtageren. Fradraget er under ligningsmæssige fradrag (ikke i topskat f.eks) i rubrik 55
Det er således ikke del af virksomheden og kræver CPR er angivet til modtager der så indberetter

4

Alt for stort her  men jeg har skrevet en bog om fradrag for firmaer - billig og let læst e-bog eller paperback (og den kan du trække fra da den alene er til firmabrug) Der har du hovedregler og praksis samt mere end 70 aktuelle fradrag http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann plejer at tildele mig een stjerne uanset
HVAD jeg skriver.

Cookie ville fra mig have fået en hel del stjerner
som fortjent i HANS indlæg, HVIS jeg ellers ikke var frataget
min ret til at læse og tildele stjerner.

Jeg betaler ellers for at være PLUS medlem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)